NaslovnaZDRAVLJEUstajete noću da biste mokrili? Evo kada je to znak da treba...

Ustajete noću da biste mokrili? Evo kada je to znak da treba da odete kod lekara

Kako biste prestali noću da mokrite, za početak bi trebalo da prestanete da pijete vodu ili alkohol pre odlaska u krevet.

Krivac za ometanje sna je često uobičajen i nekancerogeni problem, koji se zove uvećana prostata.

Prostata je mala žlezda veličine oraha, koja se nalazi ispod bešike. Njegova svrha je da proizvodi tečnost za stvaranje sperme.

Ima tendenciju da postaje sve veća kako starite, dakle, više od 30 miliona muškaraca starijih od 50 godina, ustaje barem jednom uveče, da bi koristilo kupatilo.

Vodeći urolog dr Ted Šefer sa Univerziteta Nortvestern, predložio je tri trika za bolji san, ako vas noćno mokrenje čini nervoznim i iscrpljenim.

1. Ne pijte vodu neposredno pre spavanja

Trikovi doktora Šefera mogu izgledati kao zdravorazumski, ali on je rekao da mora da obavi mnogo razgovara koji podrazumevaju “osnovno obrazovanje” sa pacijentima koji posećuju njegovu kliniku i žale se da ustaju u toku noći, odnosno imaju nokturiju.

– Mnogo toga što unesete će izaći. Ako povećate unos tečnosti, imaćete povećano izlučivanje urina.

Za dr Šefera je veoma važno da regulišete unos tečnosti, ako patite od nokturije.

– Nemojte piti dve čaše vode neposredno pre nego što odete u krevet. Ukoliko ustanete usred noći jer morate da urinirate, nemojte popiti još jednu čašu vode.

2. Ne pijte alkohol pre spavanja

– Ono što pijete može biti jednako važno kao i kada ga pijete, jer će neka pića imati prirodna diuretička svojstva, što znači da će učiniti da vaše telo proizvodi više tečnosti dva do četiri sata kasnije – rekao je dr Šefer i dodao:

– Kofein je, na primer, prirodni diuretik i prouzrokovaće da proizvodite više tečnosti tokom određenog vremena.

On je istakao da čak traži od pacijenata da pišu “dnevnike mokrenja” u kojima beleže šta piju i koliko posle imaju malu nuždu.

Još jedan “klasični” krivac je pivo, za koje dr Šefer kaže da ima visok sadržaj tečnosti.


Foto: Freepik.com


toalet


3. Nosite čarape do kolena

Dr Šefer je takođe preporučio da muškarci sa bilo kakvim znacima zadržavanja tečnosti u nogama, nose čarape do kolena u krevet.

Zadržavanje tečnosti je takođe poznato kao edem i to je jedan od razloga zašto mnogi ljudi moraju da uriniraju noću. Znaci edema uključuju oticanje zglobova, stopala i nogu. Često je uzrokovano nagomilavanjem tečnosti u ovim oblastima, navodi Nacionalna zdravstvena služba.

Dr Šefer je primetio da je normalno da ustanete još nekoliko puta tokom noći kako ste stariji. To je zato što naše telo luči manje anti-diuretičkog hormona koji nam omogućava da spavamo celu noć, bez potrebe da piškimo, prenosi TheSun.

Kada ste mlađi, ovaj hormon “ima nagon za otpuštanje u sedam, do osam sati uveče”. Zbog toga biste mogli proizvoditi većinu mokraće tokom budnog vremena, u 20-im i 30-im godinama, objasnio je doktor.

Zapravo je doktor primetio i da se ovo ne odnosi samo na muškarce.

Ipak, dr Šefer je rekao da bi moglo biti razloga za zabrinutost, ako neko i dalje mnogo piški noću, čak i nakon što primeni njegova tri saveta.

To može biti zbog hormonske neravnoteže ili može biti znak raka prostate.

Znaci raka prostate:

Poteškoće sa mokrenjem ili pražnjenjem bešike

Slab protok kada urinirate

Osećaj da se vaša bešika nije pravilno ispraznila

Kapljanje urina nakon što završite sa mokrenjem

Potreba za mokrenjem češće nego obično, posebno noću

Iznenadna potreba za mokrenjem – ponekad može doći do curenja urina pre nego što odete u toalet

Ako osetite ove simptome, to ne mora da znači da imate rak, ali bi svakako trebalo da posetite lekara.

Source link

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja