NaslovnaZDRAVLJEProtiv anemije borite se pravim namirnicama! Moćna "gvozdena" sedmorka

Protiv anemije borite se pravim namirnicama! Moćna “gvozdena” sedmorka

Nedostatak gvožđa u krvi problem je koji muči mnoge. Ako vas stalno prati osećanje umora i nedostatak energije, pospani ste, bledi, teško se koncentrišete i jednostavno nemate snage, svakako bi trebalo da proverite krvnu sliku, jer su upravo to najčešći simptomi nedostatka gvožđa.

Ono može dovesti i do anemije, ozbiljnije malokrvnosti, koju karakteriše smanjeni nivo eritrocita i hemoglobina.

Zbog anemije lekari mogu da vam prepišu tablete koje sadrže gvožđa, ali ključ uspešne borbe je pravilna ishrana u kojoj su zastupljene namirnice bogate gvožđem. Predstavljamo vam sedam najmoćnijih prirodnih izvora gvožđa.

1. Cvekla

Cveklu s razlogom zovu jednom od najzdravijih namirnica. Puna je gvožđa i zbog toga sjajna za anemične osobe. To je niskokalorična namirnica s puno vlakana i dobrih proteina, koja nas čini sitima i daje nam energiju.

Foto: Shutterstock


 

 

2. Kupinovo vino

Ovo piće preporučuje se kod malokrvnosti jer u sebi sadrži znatne količine gvožđa, ali i vitamina C, te prema nekim istraživanjima, poboljšava apsorpciju gvožđa i do 300 odsto. U njemu treba uživati umereno – samo jedan decilitar dnevno biće dovoljan za popravljanje krvne slike.

3. Semenke (bundeva, lan, susam)

Možda niste ni znali kako su razne semenke dobar izvor gvožđa. Možete da ih konzumirate kao samostalne grickalice ili kao dodatak raznim jelima.

4. Džigerica

Iznutrice su generalno među najboljim izvorima gvožđa, pogotovo ako ste sigurni u njihovo poreklo i kvalitet. Osim gvožđa, u džigerici se nalaze razni minerali, proteini i vitamini korisni za naše zdravlje.


Foto: Shutterstock


 


 

5. Crveno meso

Za osobe koje konzumiraju meso i žele da poprave unos gvožđa, teletina, junetina i govedina odličan su izbor. Nemasno crveno meso bogat je izvor gvožđa.

6. Pasulj

Pasulj je jedna od najpopularnijih mahunarki na svetu. Osim što je ukusan, koristan je i zbog količine gvožđa koju sadrži u sebi, otprilike 5,1 mg gvožđa na 100 grama kuvanog pasulja.

7. Leblebija

Leblebija čini čuda za našu probavu, ali i za krvnu sliku. Spada u grupu namirnica koje u sebi sadrže gvožđe, vitamin C i folnu kiselinu, ključne za sintezu hemoglobina.

Source link

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja