NaslovnaZDRAVLJESedam stvari zbog kojih vas boli donji deo leđa i kako ih...

Sedam stvari zbog kojih vas boli donji deo leđa i kako ih izbeći!

Bol u donjem delu leđa može da bude izuzetno neprijatan i ograničavajući, ali mnoge od ovih situacija možete potpuno da izbegnete…

Donji deo leđa je područje koje je sklono bolovima i često zna da se ‘ukoči’. Iako uzroci mogu da budu različiti, postoji nekoliko uobičajenih faktora koji dovode do ovih neprijatnih senzacija. 

Sedalni način života

Dugotrajno sedenje, posebno sa lošom posturom (držanjem), može da dovede do bola u donjem delu leđa. Da biste to izbegli, redovno ustajte i šetajte tokom radnog dana. Takođe, pobrinite se da radno mesto bude ergonomski prilagođeno kako biste sačuvali pravilno držanje.



Foto: Freepik.com



Potrudite se da budete fizički aktivni

Nedostatak fizičke aktivnosti

Nedostatak vežbanja i slabost mišića leđa može da uzrokuje bol u krstima. Redovno vežbanje, posebno vežbe koje jačaju stomak i leđa, može da pomogne u održavanju snage i fleksibilnosti ovog područja.

Pogrešna tehnika podizanja tereta

Podizanje teških predmeta na nepravilan način je takođe jedan od uzroka. Uvek savijajte kolena i koristite noge, a ne leđa, kako biste podizali teret.

Prekomerna težina

Višak kilograma stavlja dodatni pritisak na donji deo leđa, što opet može da dovede do bolova. Održavanje optimalne težine kroz izbalansiranu ishranu i redovno vežbanje može značajno da smanji rizik od ovih problema.


Foto: Freepik.com


Pušenje smanjuje protok krvi


Pušenje

Pušenje može da smanji protok krvi i oksigenaciju tkiva (snabdevenost kiseonikom), što može da utiče na leđa i izazove bol. Prestanak pušenja popravlja opšte zdravlje i smanjuje rizik od bolova.

Stres i anksioznost

Stres takođe može da izazove mišićnu napetost u leđima, što dovodi do bolova. Vežbe opuštanja, masaža i tehnike za upravljanje stresom pomažu u smanjenju ovog faktora rizika.

Nedostatak sna

Nedostatak kvalitetnog sna povećava osetljivost na bol. Pobrinite se da dovoljno spavate i to na udobnom dušeku kako biste obezbedili zdravlje donjeg dela leđa.

Kako izbeći bolove u donjem delu leđa:


Redovno vežbajte kako biste ojačali mišiće leđa



Održavajte zdravu težinu kroz izbalansiranu ishranu



Naučite ispravnu tehniku podizanja tereta



Izbegavajte pušenje i smanjite stres



Vodite računa o držanju dok sedite i stojite



Investirajte u ergonomske stolice i nameštaj za podršku kičmi



Konsultujte se s lekarom ili fizioterapeutom ako se bol u donjem delu leđa pojavi i postane hroničan


 

Carski rez nije bezazlen! Porodilje obratite pažnju na ovih 7 stvari koje nikako ne smete da radite!

Zdravlje

Carksi rez je godinama unazad najbolja metoda dolaska bebe na svet, ako već postoji rizik i nemogućnost da se porodite prirodnim putem.

sledeća vest

Source link

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja