NaslovnaBIZNISDa li je bolje da se oslonite na analitiku ili intuiciju u...

Da li je bolje da se oslonite na analitiku ili intuiciju u biznisu?

Da li je bolje da se oslonite na analitiku ili intuiciju u biznisu?

Sa porastom popularnosti ljudi koji upisuju MBA (Master of Business Administration) studije u poslednjih nekoliko godina, došlo je do porasta oslanjanja na analitiku u poslovnim odlukama. Ako nemate podatke koji bi potvrdili poziciju, ispadate kao nespremni, čak i neprofesionalni. Za ovo možete zahvaliti porastu razmišljanja Money Ball, koji podrazumeva analitički pristup, i širokoj dostupnosti moćnog softvera za analizu.

Ali to oslanjanje na analitičko razmišljanje je u suprotnosti sa razmišljanjem mnogih rukovodilaca, posebno preduzetnika. Mnogi od ovih ljudi će vam reći koliko im je važno da se oslone na svoju intuiciju kada donose odluke. Zanimljivo je da je prilično tačan instinkt, ako neko ima pamet ili iskustvo da ga usmerava.

Ipak, ono što se dešava u većini kompanija je da kako rastu, postavljaju sve više pravila, što obično nameće veće oslanjanje na analitiku, a manje na intuiciju prilikom donošenja odluka.

Analitika protiv intuicije

Mnogi od gurua menadžmenta proučavali su da li odluke treba više da se zasnivaju na analitici ili intuiciji. I otkrili su da su odluke zasnovane na analizi, uglavnom, češće ispravne. Drugim rečima, veća je verovatnoća da ćete pogoditi metu koristeći podatke da biste doneli odluku.

Međutim, standardna devijacija mogućih rezultata tih analitički vođenih odluka je mnogo šira od onih zasnovanih na intuiciji.

Zaposleni, analitika (Pexels)

Drugim rečima, korišćenjem intuicije možda nećete dobiti savršen udarac u centar. Ali na kraju ćete dobiti gomilu snimaka bliže meti od onih koje vodi analiza.

To je zato što je intuicija rezultat viđenja mnogih situacija tokom vremena. Izgrađen je kroz izloženost i iskustvo, i to vodi vašu sposobnost da procenite situaciju, uključujući okolnosti za koje podaci mogu da budu slepi.

Postavlja se pitanje da li biste radije imali više udaraca bliže meti koristeći svoju instiuciju ili biste radije rizikovali da će samo jedan od vaših udaraca imati najveći uticaj kroz analitiku?

Odgovor je zaista da morate da uradite oboje, piše Inc.

Razmišljanje brzo i sporo

Izazov sa kojim se suočavaju moderne kompanije jeste da analitika izbacuje intuiciju kao primarni sistem vođenja za donošenje odluka. To je zato što tvrdo uvek izbacuje meko.

Ali da bi bile uspešne, većina njih će morati da vrati sposobnost da koristi intuiciju kao zaštitu od čistog analitičkog donošenja odluka.

Zaposleni, analitika

Zaposleni, analitika, kompanija, IT (Unsplash)

Kao što je psiholog Danijel Kaneman napisao u svojoj knjizi ,,Razmišljanje“, brzo i sporo, ponekad može da bude veoma korisno doneti brzu odluku zasnovanu isključivo na svom instinktu. Međutim, sporo pristupanje problemu kroz analizu takođe može da bude izuzetno efikasno.

Problem je u tome što sporo razmišljanje potiskuje brzo razmišljanje, a to može da odvede i vašu kompaniju na pogrešan put. Kao vođa, morate da naterate svoju firmu da koristi svoju hrabrost u nekim situacijama.

Najbolji pristup

Najbolji način da trenirate uravnoteženo razmišljanje u vašoj kompaniji je da prvo napadnete problem tražeći reakciju „treptaja“ na njega. Drugim rečima, sa ograničenim podacima, šta kompanija treba da uradi? Zatim, ako se brzi zaključak ne čini ispravnim ili izgleda veoma rizično, morate da uradite dublju analizu da biste poboljšali svoje šanse da izbegnete katastrofalan promašaj. Ali budite oprezni. Mnogi rukovodioci su bili zavedeni kada analiza nadjača njihovu intuiciju.

Kada zauzmete uravnotežen pristup, koji koristi analizu i intuiciju, samo povećavate svoje šanse za uspeh.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik, Pexels, Unsplash

InfoPuls-podeljeno sa izvora-Bizlife

#bolje #oslonite #analitiku #ili #intuiciju #biznisu

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja