NaslovnaNAJNOVIJEOd Beograda do Novog Sada put kraći za 20 km! Fruškogorski koridor...

Od Beograda do Novog Sada put kraći za 20 km! Fruškogorski koridor povezaće Bačku, Srem, Posavinu i Podrinje!

Na ovom koridoru nalaziće se i najduži tunel u Srbiji, dužine 3,5 kilometara. Imaće četiri trake širine 3,5 metara, koje su predviđene za brzinu od 60 do 100 kilometara na sat.

Kada se završe radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora, put od Beograda do Novog sada skratiće se za 20 kilometara!

Ova saobraćajnica će povezati Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Hercegovine i Rumunije. Koridor će se nadovezati i na deonicu Ruma-Šabac-Loznica, a radovi su ovih dana i više nego intenzivni na gradnji najdužeg tunela u Srbiji – Fruškogorskog tunela dugog 3,5 kilometara.

Ova brza saobraćajnica imaće četiri trake, širine 3,5 metara, koje su predviđene za brzine od 60 do 100 kilometara na sat. Sa tunelom i mostom Fruškogorski koridor povezaće Bačku, Srem, Posavinu, Podrinje. Vrednost projekta je 606 miliona evra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija CRBC.


Foto: Informer DN


 


Kraj radova 2026.

Posle završetka tunela, Fruškogorski koridor biće spojen sa Novim Sadom, uključujući i most kod Petrovaradina, najavio je Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

– Ovu saobraćajnicu spojićemo sa već izgrađenom deonicom Ruma – Šabac sa nastavkom prema Loznici, odnosno autoputem Beograd – Šid i kod Novog Sada sa deonicom koja ide od Beograda ka Novom Sadu i Subotici, kao i sa budućom trasom Beograd – Zrenjanin, sa čijom izgradnjom počinjemo tokom ovog meseca – naveo je Vesić.


Foto: Informer DN


 


Trasa Fruškogorskog koridora

Trasa Fruškogorskog koridora ima 47,7 kilometara i podeljena je na četiri deonice:

Deonica 1: Petlja “Autoput E-75” – Paragovo sa planiranom trasom državnog puta od Žeželjevog mosta do petlje “Autoput E-75”

Deonica 2: Paragovo – početak obilaznice Rume sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik

Deonica 3: Petlja “Kać” – Petrovaradin (Autoput E-75)

Deonica 4: Obilaznica oko Rume

Radovi na mostu u okviru Fruškogorskog koridora takođe se izvode u skladu sa dinamikom i uskoro će, kako obećavaju nadležni, biti povezane obe obale Dunava. Kada radovi budu gotovi, vožnja od Novog Sada do Beograda biće kraća za čitavih 20 kilometara i omogućiće da se od centra Novog Sada pre stigne do industrijske zone u Rumi nego do centra Futoga, a doneće višestruku korist za sva naseljena mesta u njegovoj okolini.


Foto: Informer DN


 


Bolji kvalitet života

Aleksandra Ćirić, predsednica opštine Ruma, smatra da se ovakvim projektima na delu pokazuje da se radi na unapređenju kvaliteta življenja na globalnom planu.

– Bitni su nam autoputevi i investicije, jer oni donose bolji život građanima. Međutim, isto tako smo u praksi pokazali da podjednako mislimo i na lokalne potrebe stanovnika. Želimo da svako naselje u našoj opštini bude upravo to mesto idealno za život i zato kontinuirano ulažemo u sve sfere života, važni su nam i opštinski putevi koji povezuju naša sela i realizujemo projekte za unapređenje društvenog i kulturnog života – kaže Ćirićeva.

O Fruškogorskom koridoru

* vrednost radova 606 miliona evra

* dužina 47,7 kilometara

* kraj radova 2026. godine

* imaće najduži tunel u Srbiji, Iriški venac – 3,5 km

* most preko Dunava dužina 1.663 metra

Izgradnjom Fruškogorskog koridora dužine 47,7 kilometara, koja je počela 2021, i projektom Ruma-Šabac-Loznica, Vojvodina će se povezati sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije. Biće bolje povezani važni regionalni centri kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica. Takođe, ovaj putni pravac predstavlja i posrednu vezu Srbije sa BiH, Hrvatskom i Rumunijom.

 

InfoPuls-podeljeno sa IZVOR

#Beograda #Novog #Sada #put #kraći #Fruškogorski #koridor #povezaće #Bačku #Srem #Posavinu #Podrinje

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja