NaslovnaNAJNOVIJEVesić: Pobeda liste "Aleksandar Vučić - Srbija ne sme da stane" je...

Vesić: Pobeda liste “Aleksandar Vučić – Srbija ne sme da stane” je garant mira i nastavak razvoja Srbije

Ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, u intrevjuu za dnevni list Alo rekao je da najveće promene koje su se desile u Srbiji od 2012. godine mogu se videti na prugama.

Prema njegovim rečima mali broj ljudi je koristio voz, jer voz nije bio konkurentan sa drugim prevoznim sredstvima, što se promenilo izgradnjom brze pruge do Novog Sada, a sada i do Subotice.

Podseća da je ugovorena brza pruga do Niša i rekonstrukcija postojećih pruga.

– Železnica od prevoznog sredstva iz 19. veka postaje prevozno sredstvo 21. veka – naglasio je ministar.

Vesić takođe ističe da je izgradnja puteva, auto-puteva i brzih saobraćajnica, pored pruga još jedna važna stvar koja je poslednjih godina promenila lice Srbije.

– Imam 54 godine i otkad znam za sebe svi pričaju o decentralizaciji, to je omiljena tema političara, ali se nikada decentralizacija nije dogodila, jer se ona dogodi samo ako u praksi učinite nešto da ljudima život u tim gradovima u kojima žive bude dobar, a dobar život dobijete kada prvo uradite put – rekao je Vesić.

Ministar navodi da danas imamo i druge gradove u Srbiji koji su povezani sa Beogradom, pa se danas od Čačka stiže za nešto više od sat vrrmena, dok će za nekih dvadesetak dana Kruševac biti povezan sa auto-putem. Šabac je već povezan a sledeće godine će biti povezan i Požarevac, u toku su i radovi na Fruškogorskom koridoru…

– To znači bolju saobraćajnu povezanost, ljudi brže dolaze u druga mesta, mogu da žive u jednom mestu a da rade u drugom, dolazak investitora, što znači više radnih mesta i bolji životni standard. Zato je odluka Vučića da Srbiju razvija kroz izgradnju saobraćajne infrastrukture važna za decentralizaciju. Razvijaju se ravnomerno svi delovi Srbije – rekao je Vesić.

Na konstataciju da je jedan od retkih ministra koji je dobio pohvale predsednika Srbije, Vesić kaže da mu to zaista imponuje jer je jako teško dobiti pohvale od Aleksandra Vučića, zbog čega je veoma zahvalan. Kaže da to pokazuje da je predsednikov izbor bio dobar, budući da je upravo na njegov predlog i postao ministar.

S obzirom da je predsednik istakao da se ministrov nastup promenio i da je dosta sazreo, a na pitanje koje je novine uveo radeći svoj posao, Vesić kaže:

– Promenio se posao. Proveo sam skoro devet godina u Beogradu a kada radite u lokalnoj samoupravi, dnevno imate mnogo kriznih situacija jer u velikom gradu kakav je Beograd, ne znate kada krenete na posao šta će se dogoditi. Ovde su u pitanju projekti koji su infrastrukturni, koji su na duži rok i koji se ne rade na dnevnoj bazi. Tako da je u tom smislu posao drugačiji, nemam dnevni pritisak, već mogu dugoročnije da radim. Verovatno je to uticalo na to da drugačije radim. Očigledno je novi posao koji sam dobio pre godinu i po dana povoljno uticao na mene u smislu da su više došle do izražaja moje organizacione sposobnosti i želja da radim velike projekte.

Vesić dodaje da voli svoj posao, jer je to, kaže ne želeći da ljuti svoje kolege ministre, najbolji posao u Vladi.

– Siguran sam da i drugi ministri misle da imaju dobar resor, ali ja zaista volim ovaj posao, volim da planiram infrastrukturne projekte, da učestvujem u njihovoj izradi, da rešavam probleme prilikom izgradnje jer je to i najvažnije što se dešava u Srbiji, s obzirom na to da je politika predsednika Vučića da se Srbija razvija i da naš privredni rast bude zasnovan na infrastrukturnim projektima i saobraćajnoj infrastrukturi, i sve ono što uradimo pokaže se u rastu BDP-a – kaže Vesić

Na konstataciju da je veoma važno da u infrastrukturalnim projektima učestvuju i neke druge države, Vesić sa ponosom ističe da je Srbija verovatno jedna od retkih zemalja u kojoj rade kineske kompanije, američke, i turske, Izraelci, Arapi…

Razlog je upravo politika predsednika Vučića, čiji je cilj održavnje dobrih odnosa sa svima, i zato, poručuje, na predstojećim izborima pobeda Vučića i liste „Srbija ne sme da stane“ garantuje da će u Srbiji biti sačuvan mir.

– Imate u opoziciji one snage koje misle da treba da uđemo u rat na strani Ukrajine i one koji misle da treba da uđemo na strani Rusije. Mi ne treba da budemo u ratu ni na jednoj strani. Ne treba da se svrstavamo ni kada je rat na Bliskom istoku. Mi želimo da našu zemlju razvijamo i da ovde svi mogu da rade, jer to znači napredak Srbije. I zato je pobeda naše liste garancija da Srbija neće biti u ratu i da će nastaviti da se razvija – ističe Vesić.

Na pitanje da li mu je teško kada je jedan dan na Goliji, zatim drugi dan  na Paliću, kada obilazi celu Srbiju, ministar kaže – ni najmanje.

– Volim da razgovaram sa ljudima, to sam naučio radeći u lokalnoj samoupravi, u koliko želite da dobro radite svoj posao, onda morate da imate komunikaciju sa ljudima i da razumeju da postoji neko kome mogu da se obrate za rešavanje problema – rekao je Vesić.

Mišljenja je da je teško raditi ministarski posao uspešno, ako niste prošli lokalnu samoupravu, jer ona nauči da se dnevno rešavaju problemi, brzo, uz, što je najvažnije, slušanje građana.

Vesić navodi da su, kada je reč o projektima čija izgradnja sledi u narednom periodu, tri velika infrastrukturalna projekta:  

– U narednih desetak dana počinje da se gradi saobraćajnica ‘Osmeh Srbije’, od Bačkog brega, preko Sombora, Kule, Vrbasa Srbobrana, Novog Bečaja, Kikinde i Srpske Crnje, povezuje Rumuniju i Mađarsku kroz Srbiju. Mađari grade svoj deo auto-puta prema Bačkom bregu i to će biti veliki granični prelaz, Rumuni prema Temišvaru svoj deo puta prema Srpskoj Crnji.  To će biti najbliža veza ako želite da idete iz Rumunije prema zapadnoj Evropi. Počinje da se gradi i auto-put Beograd-Zrenjanin, koji će biti dužine 105 kilometara. Imaćemo vezu između Novog Bečeja i Zrenjanina, povezaćemo te dve saobraćajnice.

Takođe, dodaje da se očekuje početak gradnje brze pruge prema Nišu, koja će se raditi sa prijateljima iz EU, pa će se iz Niša do Beograda stizati za 100 minuta, što se, kako kaže, u ovom momentu čini nemoguće.

– To će promeniti život svim tim mestima koja se nalaze uz tu prugu. Kada sam bio u Velikoj Plani, rekao sam im vi ćete stizati brzim vozom do Beograda za 20 minuta, možete da živite u Velikoj Plani i da radite u Beogradu. Kasnije nastavljamo tu prugu prema Skoplju, idemo onda i prema Sofiji – kaze Vesić.

Ministar je najavio za sledeću godinu završetak Moravskog koridora do Kraljeva.

– Ja sam iz Kraljeva, drugari iz osnovne škole će me ubiti ako ne završim taj auto-put, reći će ’svima možeš da završiš, a nama ne možeš, baš si se pokazao’. Najteže je proći test kod drugara iz osnovne pošto vas oni znaju najbolje. Tako da biće do Kraljeva, ali biće i do Vrnjačke Banje, Trstenika. Biće završena i brza saobraćajnica do Loznice, Dunavski koridor do Požarevca, do Požege… – ističe Vesić

 

Osvrćući se na komentare i kritike opozicije kada je u pitanju izgradnja metroa i da li je mišljenja da ukoliko opozicija dođe na vlast postoji mogućnost da stopira izgradnju istog, Vesić kaže da ga to ne bi začudilo.

Navodi da je metro republički projekat i da se kao i  svi veliki projekti u Beogradu  finansira iz republičkog budžeta, kao što je slučaj i sa obilaznicom oko Beograda,  prugom između Zemun polja i novog Nacionalnog stadiona i EXPO-a i Fabrika za preradu otpadnih voda u Velikom Selu.

Isto tako kaže da ga ne bi začudilo ako bi opozicija pokušala da zaustavi sve projekte, jer dok su bili na vlasti – nikada nijedan od tih projekata nisu radili.

– Nije bilo zabranjeno da se gradi metro i pre 2012. godine, nije bilo zabranjeno da se gradi brza pruga, pa što nisu gradili? Đilas je imao priliku kada je bio gradonačelnik da gradi metro, pa što ga nije gradio? Mogao je i Prokop da se završi, ali ga nisu završavali. Izmeštanje Železničke stanice je u svim urbanističkim planovima Beograda od 1971. godine, samo što to niko nije radio. Nije bilo zabranjeno ni da se grade auto-putevi samo što to nisu radili. Zato mene ne čudi što oni žele to sve da zaustave – kaže Vesić.

 

Ističe da je upravo zato 17. decembar toliko važan, zato je glas za listu „Aleksandar Vučić – Srbija ne sme da stane“ glas za razvoj Srbije i glas da se nastave svi započeti projekti.

– Zaista je glasanje 17. decembra glasanje za i protiv Srbije. Ko glasa za listu „Aleksandar Vučić – Srbija ne sme da stane“ glasa za Srbiju, oni koji glasaju za opozicione stranke glasaju protiv Srbije. To, naravno, ne znači da ti ljudi koji su glasali protiv nas neće uživati u tim projektima, oni će koristiti te auto-puteve i pruge, ja se nadam da će posle toga razumeti zašto je bilo važno podržati našu listu i da će nas na nekim narednim izborima i oni podržati – rekao je Vesić.

Upitan da prokomentariše nedavne medijske napade i pokušaj Nove S da mu zabrani da govori da Srbija ne sme da stane, Vesić navodi da neće uspeti u tome jer on sigurno neće prestati to da govori.

– Šolakova mašinerija, koja je organizovano pisala prijave protiv mene kao ministra Agenciji za borbu protiv korupcije i tražili da mi se zabrani da kao ministar kažem rečenicu „Srbija ne sme da stane“. Prvo, ja nisam kandidat na izborima, ni za poslanika ni za odbornika, samo kao član Predsedništva SNS podržavam svoju stranku – rekao je Vesić i dodao da  posle radnog vremena odlazi na političke skupove i vrlo jasno, kao član predsedništva, poziva da se glasa za listu „Aleksandar Vučić – Srbija ne sme da stane“, I da to nikada ne radi kao ministar na svojim redovnim aktivnostima.

Na pitanje kako zamišlja u kom pravcu bi se razvijala Srbija u koliko bi lista Dragana Đilasa došla na vlast, Vesić kaže da ne mora da zamišlja već da je dovoljno da se svi prisete kako je Srbija izgedala do 2012. godine.

– Na izborima su kandidati Boris Tadić, Dragan Đilas, Vuk Jeremić, Zoran Lutovac i svi oni koji su bili na vlasti do 2012. i jasno vam je šta bi radili i šta ne bi radili pošto ništa ne bi radili. Tako da je to jasan odgovor – zaključio je Vesić.

InfoPuls-podeljeno sa IZVOR

#Vesić #Pobeda #liste #Aleksandar #Vučić #Srbija #sme #stane #garant #mira #nastavak #razvoja #Srbije

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja