NaslovnaNAJNOVIJEVesić: Pušten drugi deo Moravskog koridora, Kruševac spojen sa auto-putem

Vesić: Pušten drugi deo Moravskog koridora, Kruševac spojen sa auto-putem

Druga deonica Moravskog koridor, od Makrešana do Koševa u dužini od 10,9 kilometara danas u 15 sati puštena je u saobraćaj, a Kruševac povezan na mrežu brzih saobraćajnica i autoputeva, izjavio je ministarg građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Put budućnosti, opremljen je “vaj-faj” mrežom, kompletnom optičkom infrastrukturom i širi je za metar od svih drugih auto-puteva u zemlji, što doprinosi komfornijoj vožnji, ali i većoj bezbednosti u saobraćaju.

– Pušten je drugi deo Moravskog koridora, deonica od Makrešana do Koševa, dužine 10,8 kilometara. Time je, sa prvom deonicom, do Makrešana, dugom 16,9 kilometara, puštenom u aprilu, ukupno skoro 28 kilometara tog auto-puta u funkciji. Na ovaj način je Kruševac, kao veliki grad, povezan na mrežu brzih saobraćajnica i autoputeva u Srbiji, što je veoma važno za grad i njegov dalji razvoj – rekao je Vesić za Tanjug.

Dodao je da će do kraja sledeće godine biti završen deo od Koševa, još 28 kilomerara do petlje Vrnjačka banja, što će povezati i Vrnjačku banju i Trstenik, kao i završetak 32 kilometra deonice od petlje Preljina do Adrana kod Kraljeva, čime će i Kraljevo biti priključeno na auto-put. 

Čitav auto-put biće završen do kraja 2025.godine, naveo je ministar.


Foto: MGSI


 


Vesić je ukazao da se ovaj auto-put razlikuje od svih drugih po tome što je – prvi digitalni autoput u Srbiji. 

– To znači da ima kompletno opremljenu optičku infrastrukturu, koja je povezana na bazne stanice i omogućava da se koristi i za autonomna vozila, bez vozača, što će u budućnosti biti veoma važno, iako mnogima sada deluje kao čudno i gotovo nemoguće. Sa druge strane, meri se temperatura, količina padavina, nivo svetlosti, registruje gustina saobraćaja, eventualne nesreće, i na osnovu toga vozači dobijaju informaciju, da li treba da uspore, izađu, kako bi se sprečile gužve i povećala bezbednost saobraćaja – pojasnio je Vesić.

Dodao je da je ceo put pokriven “vaj-fajem”, kao i  naplatne stanice i odmorišta.

– Postoje i radio stanice, koje će preko radio talasa slazi vozačima poruke kada se desi bilo koji nepredviđen događaj na autoputu, na primer, kada neko krene u suprotnom smeru. Svako  na radiju dobija informaciju na kom se kilometru nalazi neko ko krši pravila. Tako će biti sačuvani ljudski životi – naveo je Vesić.

Ukazao je i da je Moravski koridor širi od svih drugih auto-puteva, za jedan metar, – širok je ukupno 11,5 metara.


Foto: MGSI


 


To omogućava da se, kada se jedna traka zbog radova ili nepredviđenih događaja zatvori, druga pretvori u dve uže trake i da nema zastoja na putu.

– Ovako će izgledati svaki auto-put u Srbiji. Ovo je autoput budućnosti i autoput života, za svih 500.000 ljudi koji žive pored Moravskog koridora. Moći će ljudi da se bolje saobraćajno povežu, da se olakša promet ljudi i roba, kao i nove investicije koje znače radna mesta i bolji životni standard, ali i razvoj  turizma kako bi i drugi građani Srbije videli ovaj, jedan od najlepših delova Srbije, uz Moravu – rekao je Vesić.

Podsetio je da se, na inicijativu predsednika Srbije Aleksandra Vučića putarina na novoj deonici neće naplačivati do 1.januara naredne godine.

InfoPuls-podeljeno sa IZVOR

#Vesić #Pušten #drugi #deo #Moravskog #koridora #Kruševac #spojen #autoputem

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja