NaslovnaRAZONODAIzložba slika Tamare Simić-Dražić

Izložba slika Tamare Simić-Dražić

Izložba slika “Ona” Tamara Simić-Dražić otvorena je sinoć u Kući kralja Petra u Beogradu.

Beogradska slikarka učenica je Željka Tonšića, u zanatskom pa i umetničkom smislu najboljeg srpskog slikara na prelomu dvadesetog i dvadesetprvog veka.

foto: Promo

Umetnica je rođena u Travniku 1985. godine, sada je na fakultetskom usavršavanju pod mentorstvom poznatog slikara Nenada Stankovića, učenika Milića od Mačve (Milić Stanković mu je stric). Zato ova slikarka ovladava radom sa jajčanom temperom i uljem, ljudskom figurom u njenim proporcijama i inkarnatu, portretom, što je deo upućivanja ka estetici starih majstora. Njeno posezanje za renesansom je relativno a ne apsolutno, jer kako je primetila slikarka Ljubica Mrkalj, niko više ne zna da slika na način renesansnih majstora.

Tamara Dražić, otvaranje galerijefoto: Ana Paunković

“Ni realističko niti simbolističko, renesansno slikarstvo od koga usamljeno u svojoj generaciji polazi Tamara Simić-Dražić se kao krajnje originalno smešta u svoju nišu istorije. Ostaje samo sećanje na njega i ovakvi likovni poduhvati više su omaž nego realno zasnivanje neke neorenesanse. Nisu na način renesansnih majstora znali da slikaju ni sjajni nazareni i prerafaeliti, ti veliki povratnici u devetnaestom veku na ranu renesansu, predrenesansu, na nevinost i čistotu pre pojave Rafaela.

Recepture, tehnologija i slikarske tajne su zauvek izgubljeni, a ljudski, stvaralački materijal postmodernog čoveka istrošen i daleko od najveće koncentracije genija u istoriji, između četrnaestog i sedamnaestog veka. Možda se nešto slično zbilo samo u staroj Grčkoj u 5. veku pre nove ere, vremenu kome se duhovno i obraća renesansa. Iz te perspektive upoznajemo težinu napora naše slikarke i stoga ovakav naslov teksta, više se može ići ka ideji nego realizaciji neorenesanse.

Tamara Dražić, otvaranje galerijefoto: Ana Paunković

Svesna izazova pa i moguće neostvarivosti najvišeg likovnog zadatka koji je sebi postavila, suočena sa teškoćama iza kojih je duh ovog olakog i neozbiljnog vremena, ova beogradska slikarka ne polazi samo od kopiranja i učenja od starih volšebnika, već nastoji da se približi onom ključnom, idealnom, što je i njih pokretalo a što dodiruje i savremenog čoveka. Ona traga za izvorima renesansne lepote, tog neviđenog cvetanja bića. Zato toliko od Sandra Botičelija na njenim platnima, Botičelija koji je prezirao pejzaž a uzdizao vrline ljudske i božanske lepote. Otuda na ovim slikama toliko heroina lepote, jasnih likova mladosti, slikarstva koje bi da otključa tajnu magičnosti slike i sveta”, navodi u katalogu izložbe Dejan Đorić.

Tamara Dražić, otvaranje galerijefoto: Ana Paunković

Slikarka Tamara Simić Dražić ima svoj atelje u kome ima svoju stalnu postavku slika, a nalazi se u ulici Džordža Vašingtona 50, u Beogradu.

Kurir.rs

Bonus video:

01:00

LIKOVI VISE NAGLAVAČKE I VRAĆAJU U POSEBNO VREME KOJE SU SVI DOŽIVELI! Izložba Aninih slika ostavlja bez daha: Umetnost ljubavi

Kurir

InfoPuls-podeljeno sa ⮕ IZVOR

#Izložba #slika #Tamare #SimićDražić

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja