NaslovnaBIZNISKo ne voli da bude SASLUŠAN?

Ko ne voli da bude SASLUŠAN?

Ko ne voli da bude SASLUŠAN?

Piše: Anja Babinka, Head of Internal Communications @ Lidl Srbija KD, Member of @topIC_community

Nekada je komunikacija sa zaposlenima bila jednosmerna ulica – napismeno ili usmeno, informacije su spuštane sa menadžmenta na zaposlene, odozgo ka dole. Svaka vest završavala se upravo tu, u trenutku kada zaposleni dobije informaciju. I to je sasvim u redu ako je reč o servisnoj informaciji o prekidu struje ili interneta u kancelariji. Ali šta se dešava kada je potrebno podeliti mnogo kompleksniju priču? Onu koja zahteva da je svaki član tima zaista razume i na kraju da nešto i uradi.

Interne komunikacije u kompaniji imaju ogroman uticaj na to kako vas zaposleni percipiraju kao poslodavca i kako se osećaju u vezi sa poslom. Ukoliko je to puko slanje odnosno „spuštanje“ informacija, bez mogućnosti za dijalogom ili bilo kakvom vrstom interakcije, budimo iskreni, ne možemo ni da očekujemo da će se poistovetiti sa kompanijom, izgraditi poverenje i, u krajnjoj liniji, biti aktivan deo tima. Nerazumevanje i nedostatak odgovarajućih kanala za prenošenje povratnih informacija dovodi do zabune, a kasnije i svakako do nezadovoljstva i frustracija zaposlenih, što rezultira manjom produktivnošću i utiče na sam posao.

Hteli da to priznamo ili ne, činjenica je da svako od nas voli da ga pitaju za mišljenje i saslušaju. Zato su interne komunikacije danas dvosmerna ulica. Takva komunikacija obezbediće da zaposleni u kompaniji veruju jedni drugima i smatraju je transparentnom, otvorenom i razumljivom. Tamo gde zaposleni slobodno dele svoje misli, brige ili stavove, stvara se zdravo poslovno okruženje i efikasna korporativna kultura.

Zato, ukoliko želite da izgradite takvo mesto, saslušajte zaposlene i postavljajte pitanja. Osnažite ih da se uključe u razgovor. Pokušajte da se stavite u njihove cipele i „uđete“ u njihov mindset.

Mnogi zaposleni će se lajkovanjem ili komentarisanjem sadržaja na nekom od internih kanala osećati uticajno, dok će drugi kreirati svoj sadržaj i deliti ih sa drugima. Treći će možda želeti da ostanu anonimni, pa će različite ankete, upitnici ili stalno otvorene forme za postavljanje pitanja/komentara, učiniti da tako iskažu svoje mišljenje. Obezbedite im kanal da se uključe. Svoju komunikaciju možete da učinite i zabavnom, tako što ćete sve to pretvoriti u igru i, kroz sistem nagrađivanja, uticati na angažovanje zaposlenih.

Sve navedeno znači još jedno – kombinacija pažljivo odabranih internih kanala komunikacije. To je posebno važno jer neće svaki zaposleni želeti da primi ili pruži informaciju na isti način. Nuđenje različitih mogućnosti za angažovanje pomaže u rešavanju drugačijih interesovanja i potreba.

Kada sve to postavite, ne zaboravite još nešto – feedback. To je jedan od najtrajnijih načina da podstaknete dvosmernu komunikaciju koji pokazuje zaposlenima koliko vrednujete njihov glas i stav i time ih podstičete da češće govore.

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Mitar Mitrović

InfoPuls-podeljeno sa ⮕ IZVOR

#voli #bude #SASLUŠAN

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja