O ulozi i ostvarenjima Hrvatskog poslovnog kluba u Beogradu za EURACTIV Srbija piše Marija Radulović, predsednica Hrvatskog poslovnog kluba.
Izvor: Ustupljena fotografija/Hrvatski poslovni klub
Da biznis i novac ne poznaju granice i političke barijere, dokazuje postojanje Hrvatskog poslovnog kluba u Beogradu već punih 17 godina. Tokom tih godina i privredna i politička situacija u zemlji se menjala, ali je saradnja na polju biznisa ipak opstajala i širila se. Veliki broj hrvatskih preduzeća došao je ili se vratio na ove prostore, neke hrvatske kompanije baš tada su ponovo dolazile sa svojim proizvodima i uslugama u Srbiju, a mnoge su kasnije šireći poslovanje u region ponovo dočekane i na ovim prostorima. Uloga Hrvatskog poslovnog kluba tokom čitavog perioda svog postojanja bila je da kompanijama koje dolaze daje informacije o tržištu, uslovima poslovanja, carinskim propisima, kao i da im pomaže u pronalaženju poslovnog prostora i ostvarivanju poslovnih kontakata. HPK je podrška i malim i srednjim preduzećima, kako hrvatskim koja se otvaraju u Srbiji, tako i ovdašnjim koja na bilo koji način žele da sarađuju sa njima, na srpskom ili na hrvatskom tržištu.
Tokom proteklog perioda, i broj članova se povećavao tako da HPK sada broji više od 40 ozbiljnih kompanija, malih i srednjih preduzeća ali i nekoliko preduzetnika. Svi oni su pronašli interes da razmenjuju znanje i iskustva na našim okupljanjima ali i mimo njih. HPK je suorganizator brojnih konferencija i okupljanja na kojima naši članovi imaju priliku kako da učestvuju, tako i da budu deo poslovne mreže. Jedna od takvih konferencija bila je i “Transport i logistika: u srcu privrede” održana krajem oktobra u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Slovenačkim poslovnim klubom, Confindustria Serbia i predstavništvom Hrvatske gospodarske komore u Srbiji. Ovo posebno ističemo jer je privreda Srbije izuzetno zainteresovana za transportno i logističko povezivanje, a transportni pravac Italija-Slovenija-Hrvatska najbrži put Srbije ka EU.
Istovremeno, razvijali smo saradnju i sa drugim stranim komorama, poslovnim klubovima i predstavništvima, a jedan od zajedničkih “projekata” je i organizacija Međunarodnog Networking koktela sa još 13 bilateralnih privrednih komora u Srbiji, kojem već nekoliko godina prisustvuje više od dvesta domaćih i stranih privrednika i visokih zvanica.
Naravno, ima još puno prostora za širenje saradnje, od saradnje u oblasti novih tehnologija, preko mogućnosti zajedničke proizvodnje u manjim preduzećima, posebno kad je reč o prekograničnoj saradnji na teritoriji Vojvodine i Slavonije za šta su i članovi Kluba zainteresovani. Potreba postoji i kad je reč o realizaciji zajedničkih projekata u oblasti energetike, zaštite životne sredine, skladištenja i brige i otpadu. Iz svega ovoga proizilazi i niz drugih mogućnosti, posebno kad je reč o malim i srednjim preduzećima.
Aktivnosti za naredni period planiramo tako da budemo uvek u toku sa novim trendovima i da o našim saznanjima informišemo naše članove. Nove tehnologije kao trend koji se ubrzano razvija, nose sa sobom i prilične opasnosti po poslovanje, pa smo se mi kao klub priključili Inicijativi za jačanje bezbednosti podataka koja okuplja kompanije i poslovna udruženja koja svojim delovanjem mogu da doprinesu jačanju svesti o rizicima poslovanja u digitalnom okruženju. Cilj nam je da budemo u toku sa opasnostima, ali i načinima preventive i mogućnostima finansijske nadoknade kad je reč o štetama od sajber napada i socijalnog inženjeringa, i da širenjem informacija doprinesemo opštoj bezbednosti.
(JA/EURACTIV.rs)
#Autorski #tekst #Marije #Radulović #predsednice #Hrvatskog #poslovnog #kluba