Polovni automobili “Euro 4” standarda koji se trenutno uvoze u Crnu Goru stariji su od 15 godina i negativno utječu na bezbednost saobraćaja i zaštitu okoline, pa će Ministarstvo saobraćaja i pomorstva (MSP) tražiti izmene propisa 2024. godine, kako bi se zabranio njihov uvoz i kako bi novi minimalni standard bio “Euro 5”.
Rečeno je to zvanično “Vijestima” iz resora Filipa Radulovića, ne navodeći kada bi taj propis mogao stupiti na snagu.
Problematični rokovi
Zabrana bi se najviše odnosila na uvoz automobila starijih od 2009. godine, kada je u EU stupio na snagu standard “Euro 5”.
“Euro” standarde uvela je Evropska unija (EU) 90-ih godina prošlog veka, a predstavljaju zakonska ograničenja za ispuštanje štetnih gasova iz automobila koja su se postupno pooštravala. Crna Gora sada ima ograničenja da uvezeni novi automobili moraju ispunjavati standarde “Euro 6”, a polovni “Euro 4”.
U grupi uvoznika automobila za “Vijesti” je rečeno da nije teško ispuniti državne uvozne standarde, ali da smatraju da bi trebalo uvesti veće podsticaje za uvoz vozila sa smanjenom emisijom štetnih gasova, kao i mjeru da se porez na poreze smanji. naplaćuje se na temelju emisija.
Ovim automobilima se u Srbiji najčešće vraća kilometraža
#Komšije #planiraju #zabrane #uvoz #vozila #starijih #godina