NaslovnaRAZONODAprofesor sa Berklija rešavao zadatak sa interneta

profesor sa Berklija rešavao zadatak sa interneta

Matematički zadatak zaludeo je korisnike društvenih mreža u Srbiji, ali i regionu. Svako ima svoje rešenje i smatra da je baš ono tačno i ima objašnjenje za to. Ali nikako da se većina oko toga složi. 

Sada je jedna korisnica Tvitera pitala poznatog profesora matematike sa Univerziteta Berkli Edvarda Frenkela da reši dilemu. Ono što je zanimljivo, ispostavilo se da ovaj zadatak zapravo po njegovom mišljenju, nije korektno ni postavljen, odnosno da ovako napisan i ima dva podjednako tačna rešenja, što u matematici dobro znamo nije prihvatljivo.

 

Hi @edfrenkel can you please help with this mystery so this doesn’t escalate in a more serious war 🙂 thank you 🙏

— Ivana Stradner (@ivanastradner) January 14, 2024

 

Evo šta je rekao ovaj profesor matematike.

-Zadatak je dvosmislen. Bez zagrada, nije jasno u kom redosledu treba izvršiti deljenje i množenje u brojiocu. Ako se prvo izvrši deljenje (36 podeljeno sa 3), a zatim množenje sa (8-6), onda je brojilac 24, pa je ukupan rezultat 4. Ako se prvo izvrši množenje (3 puta (8-6)), onda je rešenje 1.

Bez zagrada, postavlja se pitanje koji je podrazumevani postupak. Meni nije jasno. Obično se deljenje i množenje smatraju operacijama “na istom nivou” i stoga, u odsustvu zagrada, trebalo bi ih izvršiti sleva nadesno, pa je ukupan odgovor 4. ALI… to je samo jedna mogućnost. Budući da između 3 i (8-6) nema tačke (ili krsta), može se tvrditi da ovo daje množenju veći prioritet, pa je ukupan odgovor 1.

Nadam se da je jasno iz gore navedenog da ovo pitanje nije o suštini već o pravilima notacije. U matematici uvek težimo da koristimo notaciju na što jasniji način, kako bismo izbegli dvosmislenost. Ova formula nije napisana na dobar način jer zahteva da se vratimo na neka podrazumevana pravila. Ali čija su to podrazumevana pravila? Zamislite učitelja koji učenicima govori koja su ta pravila, a zatim proverava da li su učenici zapamtili ta pravila. Po mom mišljenju, ovo nije pravi način za učenje matematike. Jednostavnim postavljanjem zagrada na pravo mesto izbegava se dvosmislenost i tada se problem može lako rešiti izvršavanjem potrebnih računskih operacija, napisao je u svom odgovoru profesor matematike Edvard Frenkel.

 

It is ambiguous. Without the brackets, it is not clear in what order to do division and multiplication in the numerator. If division first (36 divided by 3) followed by multiplication by (8-6), then the numerator is 24, and so the overall result is 4. If multiplication first (3…

— Edward Frenkel (@edfrenkel) January 15, 2024

 

Povrh svega zanimljivo je da se i na njegov odgovor mnogi nastavljaju sa objašnjenjima zašto misle da je baš njihovo rešenje tačno.

Da li vam je sada jasnije?

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili
android aplikaciju –

24sedam
Vest koja vredi

Pratite nas na društvenim mrežama

InfoPuls-podeljeno sa ⮕ IZVOR

#profesor #Berklija #rešavao #zadatak #interneta

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja