NaslovnaRAZONODAU matematički zadatak koji je posvađao Srbe uključio se i profesor sa...

U matematički zadatak koji je posvađao Srbe uključio se i profesor sa Berklija

Foto: Printscreen/Instagram, Pritnscreen/Twitter

U problematiku matematičkog zadatka koji je mnogim korisnicima društvene mreže X (bivšeg Tvitera) zadao glavobolju umešao se i Edvard Frenkel, koji je profesor s Berklija.

Oko matematičkog zadatka je izbila žestoka rasprava među Srbima, jer nikako ne mogu da se usaglase.

Математика није баук, али многи не знају основе математике. https://t.co/VEt1uTs0EQ


— Ерато (@IvanaErato) January 13, 2024

„Rezultat je 1. Pritom, ja sam jako loš matematičar“, „Prvo zagrada, zatim množenje, zatim deljenje, pa razlomak“, „Jedni kažu 1, drugi 4. Šta je tačno?“, „Meni je izašlo 1/2. Možda smo učili neku drugu matematiku…“, bili su komentari ljudi, a pale su i uvrede.

Narod koji u velikoj većini za ovaj izraz, cenim 3. razred oš, dobija rezultat 1 ne treba da brine za svoju budućnost. Nema je! pic.twitter.com/UTpIRQTwkN


— Goran Martinović (@jojasd3) January 14, 2024

„Na Balkanskom Tviteru je rat zbog ovog matematičkog zadatka. Ne možete da zamislite strast i emocije Balkanaca u vezi sa ovim. Kako biste ga vi rešili?“, potpis je s kojim je ovaj viral prenet na sledeći nivo, tako da je privukao pažnju i matematičara Edvarda Frenkela, profesora s Berklija.

On ga je ocenio kao nejasan u startu.

4.razred osnovne skole, prvo polugodiste. Ceo Dan trazila knjigu da nadjem tu lekciju. I nasla!!! pic.twitter.com/MAIOuBO2gF


— Dijana (@diksi1987) January 14, 2024

„Dvosmislen je. Bez zagrada nije jasno kojim redosledom da se radi deljenje i množenje u brojiocu. Ako prvo deljenje (36 podeljeno sa 3) pa množenje sa (8-6), onda je brojilac 24, pa je ukupan rezultat 4. Ako prvo množenje (3 puta (8-6)), onda je odgovor 1. Bez zagrada, postavlja se pitanje šta je podrazumevana procedura. Nije mi jasno. Uobičajeno, deljenje i množenje se smatraju operacijama „na jednakim osnovama“ i zato ih u nedostatku zagrada treba izvoditi sleva nadesno, tako da je ukupan odgovor 4. ALI… to je samo jedna mogućnost. Pošto nema tačke (ili „x“) između 3 i (8-6), moglo bi se reći da ovo množenju daje veći prioritet, tako da je odgovor 1″, napisao je Frenkel.

It is ambiguous. Without the brackets, it is not clear in what order to do division and multiplication in the numerator. If division first (36 divided by 3) followed by multiplication by (8-6), then the numerator is 24, and so the overall result is 4. If multiplication first (3…


— Edward Frenkel (@edfrenkel) January 15, 2024

Ipak, izgleda da na kraju – nema „pobednika“.

„Nadam se da je iz gore navedenog jasno da se ovo pitanje ne odnosi na suštinu, već na pravila notacije. U matematici uvek nastojimo da koristimo notaciju na najjasniji mogući način, kako bismo izbegli dvosmislenost. Ova formula nije napisana na dobar način jer zahteva da se vratite na neka podrazumevana pravila. Ali čija su podrazumevana pravila? Zamišljam školskog učitelja koji govori učenicima koja su to pravila, a zatim testira da li su učenici zapamtili ta pravila. Ovo NIJE pravi način podučavanja matematike, po mom mišljenju. Jednostavnim stavljanjem zagrada na prava mesta izbegava se dvosmislenost i onda se problem može lako rešiti izvođenjem zahtevanog proračuna“, zaključuje.

(Kurir.rs/ Nova/ L. S)

Bonus video:

00:08

MATEMATIKA ME UBIJA: Crveni takmičar IZGUBIO, a profesor LOŠE RAČUNA!

Kurir

InfoPuls-podeljeno sa ⮕ IZVOR

#matematički #zadatak #koji #posvađao #Srbe #uključio #profesor #Berklija

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja