Falsifikati „izazvali“ 200.000 otkaza u evropskim firmama
Evropski proizvođači odeće, kozmetike i igračaka zbog falisfikata gube oko 16 milijardi evra prihoda godišnje, a ugašeno je i oko 200 hiljada radnih mesta, utvrdio je Zavod EU za intelektualno vlasništvo (EUIPO).
„Krivotvorena roba donosi stvarne troškove – za potrošače, za robne marke i za naše privrede. Najnovije istraživanje pokazuje vrlo stvarne troškove, iskazane u padu prodaje i gubitku radnih mesta u EU“, rekao je izvršni direktor EUIPO Joao Negrao.
Među gubitnicima izdvaja se nemačka industrija igračaka, sektor na koji otpada trećina izgubljenog prihoda. U sektoru odeće najveći gubitnik je Kipar, a u sektoru kozmetike Francuska.
Industrija odeće svake godine gubi gotovo 12 milijardi evra prihoda ili 5,2 odsto ukupnog prometa, a znatno manju prodaju beleže i evropski sektori kozmetike i igračaka u celini.
Falsifikovana kozmetika smanjila je kompanijama prihod za tri milijarde evra, što odgovara padu za 4,8 odsto. Industrija igračka ostala je bez milijardu evra prihoda, koji se smanjio za 8,7 odsto.
Krivotvorenje utiče i na tržište rada. Prema istraživanju EUIPO, sprovedenom od 2018. do 2021. godine, falsifikati su uzrok gašenja 160.000 radnih mesta u sektoru odeće, 32.000 u sektoru kozmetike i 3.600 u industriji igračaka.
Opasni falsifikati čine 15 odsto zaplenjene robe
Krivotvorena roba često predstavlja i ozbiljne zdravstvene i bezbednosne probleme za potrošače, što posebno važi za falsifikovanu kozmetiku i igračke.
U 2022. potencijalno opasni falsifikovani proizvodi činili su 15 odsto zaplenjene robe na granicama EU, navodi EUIPO.
Prema istraživanju EUIPO, potrošači pak kupuju falsifikvane proizvode uglavnom zato što im je original preskup. Trećina Evropljana smatra taj motiv prihvatljivim, a među mladima se udeo se penje na 50 odsto.
Izvor: Seebiz
Foto: Pixabay
#Falsifikati #izazvali #otkaza #evropskim #firmama