NaslovnaVESTIPOVIŠICA ALI I JOŠ ODGOVORNIJA ULOGA ZA RAZREDNE STAREŠINE

POVIŠICA ALI I JOŠ ODGOVORNIJA ULOGA ZA RAZREDNE STAREŠINE

Od ovog meseca, razredne starešine u školama širom Srbije preuzimaju još odgovorniju ulogu u svakodnevnom školskom radu. Osim dobijanja dodatne povišice, njihova uloga se ogleda u obavezi da češće i transparentnije prate šta se dešava sa njihovim učenicima, da šalju izveštaje i praktično prave svojevrsne đačke “dosijee”.

Razredni pravi dosijee đaka

Borko Petrović, proglašen za najboljeg nastavnika na svetu, ističe da je ovo predstavlja novinu koja će unaprediti dosadašnji rad razrednih starešina. “Ranije su neke stvari bile na bazi dobre volje, sada su i obavezne. Starešine će imati obavezu da češće i transparentnije prate šta se dešava sa učenicima, da šalju izveštaje i praktično prave dosijee”, kaže Petrović.

On takođe ističe da je ova odluka Ministarstva prosvete došla nakon tragičnog masovnog ubistva u OŠ “Vladislav Ribnikar” te da je zbog toga pritisak i obaveza na starešinama sada daleko veća. “Nije uvek svako dete dobro uklopljeno i u svakom odeljenju imate decu koja nisu dobro prihvaćena. Ovo vidim kao neki signal da se više bavimo decom, da se deca osećaju prihvaćenima, da budu svesna da je u redu da budu različiti”, kaže Petrović.

Brojčano ocenjivanje vladanja

Direktor novobeogradske OŠ “Kneginja Milica”, Darko Eger, ističe da je odeljenskim starešinama oduvek poverena velika odgovornost, ali da je sada još veća. “Odeljenski starešina najbolje poznaje odeljenje kojim rukovodi iz prostog razloga jer je svakodnevno u komunikaciji sa roditeljima, decom i kolegama”, kaže Eger.

On dalje naglašava da je Ministarstvo prosvete poslalo dopis školama u kojem je objašnjeno kako ocenjivati vladanje đaka. “Novo je to što će brojčano ocenjivanje vladanja proisteći iz dosadašnjeg izricanja vaspitno-disciplinskih mera. Ova ocena je sada brojčana i ulaziće u prosek od drugog razreda. Na osnovu tih ocena, ali i opšteg ponašanja deteta, razredni je dužan da aktivira psihologa i pedagoga, ali i roditelje”, kaže direktor Eger.

Psiholog Mirjana Marković iz Centra za dečju psihologiju ističe da je teret na nastavnicima i učiteljima veliki, te da će biti izazovno prilagoditi se novom načinu rada gde se ocenjuje ponašanje učenika. Takođe, ističe da je komunikacija sa roditeljima ključna, ali ponekad i veoma teška. “Na nastavnicima je najveći pritisak, jer ako je u odeljenju tridesetoro dece, tu je 60 roditelja kojima je potrebno saopštiti vesti o njihovoj deci koje im se često ne moraju dopasti”, zaključuje psiholog Mirjana Marković.

InfoPuls-podeljeno sa ⮕ IZVOR

#POVIŠICA #ALI #JOŠ #ODGOVORNIJA #ULOGA #RAZREDNE #STAREŠINE

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja