MINISTARSTVO prosvete objavilo je nove pravilnike o ocenjivanju učenika u osnovnim i srednjim školama, kao i Pravilnik o društveno korisnom radu. Najvažnija novina je da, ako roditelji više od polovine učenika iz istog odeljenja smatraju da određeni nastavnik u osnovnoj školi ne radi svoj posao kako treba, mogu da traže proveru njegovog rada. Osnovci će ubuduće imati tri pismene provere znanja, umesto dve, dok kod srednjoškolaca nema bitnijih izmena.
Foto N. Karlić
Iako su mame i tate i do sada “zaključivale” ocene, sada im je pravno data mogućnost da reaguju ako im neki profesor nije po volji. Ovo rešenje već je izazvalo reagovanje prosvetnih sindikata, pa je tako GSPRS “Nezavisnost”, upozorio da će to doneti velike probleme zaposlenima u obrazovanju.
Sporno rešenje predviđa da, “u slučaju da roditelji više od polovine učenika iz istog odeljenja smatraju da određeni nastavnik nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada, vrednovanje, praćenje, proveravanje i ocenjivanje učenika ne sprovodi u skladu sa zakonom i Pravilnikom o ocenjivanju, škola sprovodi proceduru u kojoj se utvrđuje njegova odgovornost i preduzimaju odgovarajuće mere. To se odnosi i na defektologa, koji realizuje nastavu u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju i invaliditetom i školi koja ima odeljenje za ove đake.
ODSUSTVO U KONTINUITETU
PRAVILNIK predviđa da je za učenike, koji su opravdano odsutni sa nastave od 11 do 15 radnih dana u kontinuitetu, škola dužna da napravi plan ocenjivanja. O tome zatim obaveštava učenika i roditelja, odnosno zakonskog zastupnika, imajući u vidu najbolji interes učenika.
Kako se navodi u Pravilniku, roditelji učenika koji imaju primedbe obraćaju se dopisom odeljenjskom starešini preko svojih predstavnika roditelja u Savetu roditelja. Razredni, potom obaveštava nastavnika, nadležno stručno veće i direktora.
– Stručno veće pribavlja izjašnjenje nastavnika na čiji rad je uložena primedba i ispituje navode, imajući u vidu utvrđene kriterijume ocenjivanja, nakon čega dostavlja svoje mišljenje direktoru – navodi se u Pravilniku. – On zajedno sa stručnim saradnikom i sekretarom razmatra mišljenje i donosi odluku o prihvatanju ili odbijanju primedaba roditelja. Ukoliko je primedba bila osnovana pravi se plan pojačanog instruktivno-pedagoškog uvida u rad nastavnika, tako što planiraju posetu i predlažu mere za otklanjanje nepravilnosti imajući u vidu najbolji interes učenika. Podnosilac prigovora može se obratiti nadležnoj školskoj upravi, ukoliko nije zadovoljan odlukom direktora.
Kako objašnjavaju u Ministarstvu, novi pravilnici su deo aktivnosti kojima se jača vaspitna uloga škola i obrazovni sistem za prevenciju i odgovor na nasilje, a doneti su radi usaglašavanja sa izmenama i dopunama Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja. Taj zakon je usvojen u novembru prošle godine i predviđa brojčano ocenjivanje vladanja u osnovnim i srednjim školama, počev od drugog razreda osnovne škole.
– Cilj ove mere je da bude i preventivna – navela je Slavica Đukić Dejanović, ministar prosvete. – Važno je da učenici znaju da se i njihovo ponašanje ocenjuje i da ocena iz vladanja utiče na njihove rezultate i opšti uspeh. Prilikom zaključivanja ocene iz vladanja, odeljenjsko veće će uzimati u obzir i angažovanje učenika u vannastavnim aktivnostima, u planiranju i realizaciji preventivnih aktivnosti, njegovo ponašanje prema drugim đacima i zaposlenima i izvršavanje školskih obaveza, izostanke, izrečene vaspitne i vaspitno-disciplinske mere.
Pratite nas i putem iOS i android aplikacije
#RODITELJI #ĆE #NADZIRATI #NASTAVNIKE #Šta #sve #piše #novom #pravilniku #ocenjivanju #školama