Direktor Represent Systema otkriva kako opstati u odnosima sa javnošću
Na 21. međunarodnoj PRO PR konferenciji, koja se održava od 14. do 17. marta, u kongresnom centru hotela Mona Plaza u Beogradu govorio je Borislav Miljanović, direktor i osnivač Represent Systema. Kao jedan od lidera u komunikaciji održao je predavanje pod nazivom „Kad se baviš komunikacijskim poslom, ili si superioran ili si mrtav!“
Miljanović se posebno osvrnuo na to u kakvom svetu živimo i kakvim vestima smo okruženi. Rojtersovo istraživanje pokazalo je da više od trećine populacije u zapadnim zemljama ne želi da čita vesti, navodi on. Kriza, koju smo imali poslednjih 20 godina, ratovi u Ukrajini i u Gazi svakako su imali uticaj na to.
,,Šta se desilo sa informacijama iz ovih mesta? Prvog dana ljudi su prestrašeni ovim informacijama. Drugog dana, prestravljeni. Ali posle mesec dana, naviknemo se. To da hiljadu ljudi umire to više nije novost. Počinjemo da živimo u beskonačnom fenomenu. Umor od empatije. Ljudi više ne mare za dešavanja na globalnoj sceni“, objasnio je dr komunikologije Borislav Miljanović.
On se potom zapitao: ,,Šta to znači za naš posao?“ Prema njegovim rečima, veštačka inteligencija napada poslove koji imaju veze sa komunikacijama.
,,AI je odličan za pisanje, uređivanje, prevod za novinare i stručnjake za odnose s javnošću u našem području“, istakao je Miljanović.
S obzirom na tu činjenicu, dr komunikologije je upitao prisutne da li znaju koliko je teško ljudima i generaciji Z koji zbog toga razmišljaju da nešto druge rade.
Vremena krize
S druge strane, pritisak na budžete je sve jači i jači. Inflacija je rezultirala većim platama i mnoge kompanije u vreme krize počinju da razmišljaju o marketinškom trošku i smanjuju budžet, što nije dobro za njih, tvrdi Miljanović.
,,I ono što imamo kao opciju je da ubijemo jedni druge. I Dejvid je napisao u svojoj knjizi upravo to, znate, pohlepno razmišljanje. Naravno, mnogo je kreativnih ideja. Međutim, neke ideje su poput ove, da bi tržišta trebalo da se međusobno unište i pronađu posao jer poslova ima. Ako ne možete da ga uzmete, neko drugi će ga uzeti umesto vas. Moj izbor je drugačiji“, napomenuo je.
Borislav Miljanović je, priznaje, 22 godine učio kako da komunicira bolje. Ali voleo bi da vidi drugi način kako ostati živ i poboljšati život u odnosima s javnošću.
,,Trebalo bi da učimo. I trebalo bi da naučimo kako da učimo brzo jer imamo mnogo prilika. Naučili smo dosta o novim poslovima, startapima, od 2002. godine, od nule, i sada imamo 120 ljudi. I u poslednje četiri godine, bez ikakve političke podrške u regionu, udvostručili smo naš prihod. Zašto? Zato što smo već uložili u neke nove stvari, neke nove oblasti komunikacija“, zaključio je on.
Na PRO PR konferenciji učestvuje ukupno 24 predavača i 14 panelista iz 14 zemalja sa gotovo svih kontinenata. Očekuje se više od 200 učesnika iz regije, ali i drugih država. U sklopu međunarodne PRO PR konferencije tradicionalno se dodeljuju i prestižne PRO PR GLOBE Awards nagrade. Dobitnici ovogodišnjeg priznanja dobiće unikatne grafike koje su izgradili studenti Akademije umetnosti Univerziteta u Novom Sadu.
Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski
Foto: BIZLife
#Direktor #Represent #Systema #otkriva #kako #opstati #odnosima #javnošću