NaslovnaRAZONODASvi smo mi brend

Svi smo mi brend

Globalna opsesija slavnim ličnostima, poznatim i bogatim, ima značajan uticaj na omladinu širom sveta, uključujući i Srbiju. Ovaj fenomen nije samo pitanje popularne kulture, već i sociološki i psihološki aspekt koji oblikuje vrednosti, aspiracije i ponašanje mladih.

Mladi u Srbiji, kao i njihovi vršnjaci širom sveta, često su preko društvenih mreža, televizije i časopisa, izloženi životnim stilovima slavnih ličnosti, influensera sa milionima pratilaca, slikama luksuza i uspeha, kao merilima za sopstvena nerealna očekivanja i želje. Težnja ka brzom bogatstvu ili slavi bez razmatranja truda i rada koji su često neophodni za postizanje takvog uspeha, međutim, pogubni su za mlade osobe koje tek treba da naprave lični sistem vrednosti.

„Selebriti kultura” uči mlade da svako može biti brend. Od Kajli Džener do Ronalda, poruka je jasna: ti si proizvod i svaki tvoj post, tvit ili TikTok video može biti korak ka slavi i bogatstvu. Nevažno je da li imaš talenat, bitan je broj pratilaca.


Zahvaljujući društvenim mrežama, strah od propuštanja „važnih” stvari (FOMO – Fear of missing out ) postao je nacionalni sport. Mladi su bombardirani sličicama savršenih života, savršenih tela i savršeno insceniranih putovanja. Da li je JOMO (radost zbog propuštanja) možda pravi odgovor? Odmor od beskonačnog skrolovanja može biti prvi korak ka mentalnom zdravlju.

Mladi bi trebalo da nauče da razlikuju stvarni život od onoga na ekranu i da shvate da prava vrednost dolazi iznutra, a ne iz broja lajkova na Instagramu.

U svetu gde je svaka kontroverza dobra kontroverza i gde je loš publicitet samo još jedna vrsta reklame, mladi se mogu lako izgubiti u moru kontradiktornih poruka.

Biti mlad u doba fotošopa može biti „brutalno”, piše BeActive. Sa standardima lepote koji su nedostižni normalnim smrtnicima, nije ni čudo što se sve više mladih bori sa slikom svog tela i nedostatkom samopoštovanja. „Selebriti kultura” ne čini ništa da to ublaži, promovišući nerealne ideale koji mogu da dovedu do ozbiljnih psiholoških problema.

Zahvaljujući influenserima, svet je postao naša lična „Amazon Prime” platforma. Želite slavu? Objavite viralni video. Želite bogatstvo? Pokrenite bjuti brend. Želite poštovanje? Postanite influenser. Šta se, međutim, desilo sa vrednostima kao što su strpljenje, rad i posvećenost? Oni su za „staromodne duše”.

Opsesija slavnima, takođe, može da dovede do poremećaja samopercepcije mladih. Stalno poređenje sa idealizovanim i često nerealnim prikazima poznatih, može negativno da utiče na zadovoljstvo sopstvenim životom.

Ni uticaj na ponašanje omladine ne treba zanemariti. Oni mogu da imitiraju ponašanje koje vide na društvenim mrežama, što uključuje i negativne aspekte kao što su nezdravi životni stilovi ili rizična ponašanja. Postoji tendencija da se materijalni posed smatra merilom uspeha, što može dovesti do prekomerne potrošnje, zavisnosti od kladionica i finansijskih problema.


Nije, međutim, sve negativno. Slavne ličnosti, takođe, mogu i pozitivno da utičui i postanu inspiracija i motivacija za postizanje ciljeva mladih osoba koje ih “prate”.

Neki „selebriti” koriste svoju platformu za promociju humanitarnih pitanja, zdravog načina života i obrazovanja, što obično ima pozitivan odjek među mladima.

Prateći poznate, mladi, takođe, mogu da se razvijaju, imaju priliku da se upuste u svet kreativnosti i inovacija, gde mogu da nauče kako da svoje ideje pretvore u stvarnost. Bilo da je reč o fotografiji, videu ili pisanju, influenseri im pokazuju kako se strast pretvara u umetničko delo.

Komunikacijske veštine su još jedan važan aspekt koji mladi mogu razviti prateći influensere.

Influenseri često dele sadržaje koji obuhvataju širok spektar tema, od nauke i umetnosti do tehnologije i kulture, omogućavajući pratiocima da prošire svoje vidike i otkriju nove interese. Oni ih uče kako da efikasno izraze svoje mišljenje i komuniciraju sa drugima, kako da postanu bolji slušaoci i govornici, što su veštine koje će im koristiti u svim aspektima života.

Važno je da se omladina u Srbiji, kao i svuda, podstiče na kritičko razmišljanje o uticaju slavnih na njihove živote. Roditelji, obrazovni sistem i mediji igraju ključnu ulogu u oblikovanju zdravih stavova i vrednosti. Promovisanjem realnih uzora i vrednovanjem ličnog razvoja i dostignuća, može se pomoći mladima da izgrade stabilan identitet i otpornost na negativne uticaje globalne opsesije slavnima sa društvenih platformi.

Dok „selebriti kultura” nastavlja svoju šetnju crvenim tepihom kroz naše živote, važno je uočiti da iza svakog sjajnog selfija, iza svake blistave haljine na dodeli nagrada, postoji stvarna osoba, sa pravim problemima, strahovima i nesigurnostima.

 

 

InfoPuls-podeljeno sa ⮕ IZVOR

#Svi #smo #brend

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja