Sve veći broj domaćih turista, ali i stranaca odlučuje se da svoj odmor provede u Srbiji. Vodeće destinacije za koje ljudi uzimaju vaučere jesu Sokobanja, Zlatibor, Vrnjačka banja i Kopaonik, a od ove godine u prvih pet našla se i Ribarska banja. Sa druge starne, starnci koji izaberu Srbiju kao destinaciju za odmor, najviše se odlučuju za kombinovani turizam – malo grad, malo selo ili planina.
Za jednu od srpskih turističkih destincija vansezonski period skoro da i ne postoji. Jovan Pavlović iz Turističke organizacije Zlatibor za Euronews Srbija kaže da iako je planina, pik sezone na Zlatiboru je od sredine jula do kraja avgusta.
“Svake godine na Zlatiboru se otvore jedan ili dva nova hotela, a da ne pričamo o privatnim apartmanima, konačištima, pansionima. Ceo Zlatibor je već od korone sve popularniji. Kapaciteti stalno rastu i mi često ni ne možemo utvrditi tačan broj u momentu koliko imamo ležajeva. Pretpostavka negde oko 40.000 gostiju može da se primi na Zlatiboru”, rekao je.
Srpske turističke destinacije više ne posećuju samo građani Srbije. Čak 40 odstoturista Zlatibora su stranci iz svih krajeva sveta, pa su tako od prošle godine ovu destinaciju počeli da posećuju i Indijci i Pakistanci.
Generalni menadžer hotela Tornik Miroslav Rađen kaže da kod njih se broj stranaca povećava iz godine u godinu.
“Ove godine su nam se vratili turisti iz Kine, imamo organizovane grupe koje posećuju naš hotel. Oni posećuju više zemalja u okruženju i zadovoljstvo je što su izabrali naš hotel da u njemu odsednu. Takođe, turisti iz bivše Jugoslavije često dolaze ovde, imamo turista iz Zapadne Evrope. Različita je struktura. Tu su naravno i ruski turisti tako da očekujemo da će u narednom periodu biti sve više stranih gostiju”, rekao je.
Tanjug/Opština Čajetina/Sava Milakov
Rastu domaćih turista koji u Srbiji provode odmor doprinelo je Ministartvo turizma koje godinama deli vaučere za odmor, a oni ih mogu iskoristiti za smeštaj od minimalno pet noćenja na nekoj od destinacija.
Što se domaćih turista tiče, interesovanje za putovanje dodatno pospešuju vaučeri. Državni sekretar u Ministarstvu turizma i omladine kaže da interesovanje za ovom subvencijom takođe rate svake godine.
“Prijavilo se 100.000 građana Republike Srbije za korišćenje vaučera za subvencionisane godišnje odmore u našoj zemlji. Iznos vaučera je 10.000 dinara i do današnjeg dana iskorišćeno je oko 49 odsto vaučera. Ostalo je još oko pola da se iskoristi budući da tek ide letnja sezona. Dakle očekujemo da oni ostali koji su podeljeni budu iskorišćeni u toku ove gdoine kao uostalom i svih prethodnih godina”, rekao je.
Labović: Seoski i banjski turizam u vrhu interesovanja domaćih turista, stranci biraju gradove
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, od januara do maja ove godine u Srbiji je boravilo vise od 1 milion i 640.000 turista, što je za 11 odsto više u odnosu isti period prosle godine. Broj domacih turista porastao je za sedam odsto, a stranih za 16 odsto.
Direktorka turističke organizacije Srbije Marija Labović kaže za Euronews Srbija kaže da strani turisti za odmor u Srbiji biraju uglavnom velike gradove, ali i planine poput Zlatibora i Kopaonika. Sa druge strane, dodaje, ono što je sve aktuelnije za naše građane je seoski turizam, dok tradicionalno kao mesto za odmor većina njih i dalje bira poznate srpske banje, a među njima su najatraktvinije Vranjačka banja, Lukovska ili Soko banja.
Euronews TV
“Mi imamo kontinuirani rast već više godina u nizu i on dolazi kao rezultat kontinuiranog ulaganja u turizam, u turističku i drugu infrastrukturu, jer turisti traže dodatne sadržaje, nove destinacije i destinacije koje nisu previše okupirane velikim brojem turista. Ono što i istraživanja pokazuju je da turisti kažu da se za Srbiju odlučuju najčešće iz tri razloga. To su kulturno istorijsko nasleđe, priroda i aktivan odmor i naša gastronomija. Puno toga imamo što je izvanredno i što turisti prepoznaju i žele i vidimo i da nam se vraćaju više puta”, rekla je Labović.
Što se domaćeg turizma tiče, kaže da su borbi sa sivom ekonomijom doprineli i vaučeri koji su svake godine sve traženiji.
“Naši građani su počeli više pažnje da obraćaju na domaće destinacije, da koriste taj subvencionisani vid odmora, što puno znači za one grupe koje ne mogu da priušte odmor. Ugostitelji, koji žele da smeštaj nude preko vaučera, moraju ga registruju i tako su dodatno stimulisani da uvedu u leglane tokove onaj turistički promet koji su prethodno imali”, dodaje.
Fonet/Aleksandar Barda
Labović navodi i da se radi i na povećanju kapaciteta hotelskog smeštaja, i to ne samo u Beogradu već u celoj zemlji. Kako objašnjava, turizam je takav da stalno mora nešto da se menja i da se prilagođava, a infrastrukutra je važna u svemu tome.
“Imamo i nekoliko lokaliteta koji su obnovljeni i pušteni u rad. U sklopu integralnog razvoja pušten je vizitorski centar Teodora u Lebanu, tako da je sad Cariči grad ima jedan vizitorski centar koji je izuzetan. Takođe je otvoren i akvapark na Paliću koji sad radi u punom kapacitetu. Otvoreni su i mnogi drugi infrastrukturni projekti u turizmu koji su završeni u prethodnom periodu i u ovom periodu će biti na raspolaganju ovog leta”, dodala je.
#Banja #seosko #domaćinstvo #ili #grad