NaslovnaZDRAVLJENaučnici otkrili u kojim godinama starost kuca na vrata

Naučnici otkrili u kojim godinama starost kuca na vrata

Najnovija studija pokazala je da starenje nije proces koji napreduje kontinuiranim tempom, već da postoje najmanje dve faze kada se ono ubrzava, a to je tokom sredine četvrte i početkom šeste decenije života.

“Mi se ne menjamo postepeno tokom vremena – neke promene su zaista drastične”, rekao je jedan od istraživača, profesor genetike sa Univerziteta Stenford u Kaliforniji, Majkl Snajder, prenosi Times.

On je dodao da je sredina četvrte decenije života vreme takvih promena, kao i početak šeste decenije.

Snajder i njegov tim izučili su hiljade različitih supstanci, uključujući one koje su povezane sa starenjem kože i time kako telo prerađuje alkohol i bori se protiv upalnih procesa.

U studiji je tokom sedam godina učestvovalo 108 ljudi starosti između 25 i 75 godina, koji su u zadatim periodima davali uzorke krvi, stolice, kao i briseve iz nosa, usta i sa kože.

Naučnici su takođe analizirali mikrobiome učesnika studije, odnosno bakterije, viruse i gljivice koje žive u njihovom telu i na koži.

Sastav molekula i mikrobioma prošao je dva velika talasa promena, najpre oko 44. godine, a potom u 60. godini, pokazali su rezultati.

Pivo protiv starenja: Hemijski fakultet u Beogradu predstavio inovativnu recepturu za omiljeno letnje piće

U prvom krugu promena zahvaćeni su molekuli povezani sa kardiovaskularnim stanjem, dok je u drugom talasu promena uključila materije koje učestvuju u regulaciji imuniteta, metabolizmu ugljenih hidrata i funkcionisanju bubrega, otkrila je studija.

Ovi nalazi mogli bi da doprinesu informisanosti ljudi kako da vode računa o sebi. Smanjena konzumacija alkohola u četrdesetim godinama života mogla bi, na primer, da bude korisna.

“Ja duboko verujem u to da treba da pokušamo da prilagodimo i promenimo naš životni stil dok smo još zdravi”, poručio je Snajder.

#Naučnici #otkrili #kojim #godinama #starost #kuca #vrata