NaslovnaRAZONODARestoran u Japanu zapošljava konobare s demencijom

Restoran u Japanu zapošljava konobare s demencijom

U Japanu, zemlji u kojoj je starija populacija dosegla rekordnu brojku od 36,25 miliona ljudi, a oni u dobi od 65 godina ili stariji sada čine gotovo trećinu Japanaca, neobičan restoran privlači pažnju svojim pristupom prihvatanju i razumevanju demencije.

“Restoran pogrešnih porudžbina” je mesto gde greške nisu problem – već deo jedinstvenog iskustva koje pruža toplinu i empatiju. U ovom restoranu, konobari sa demencijom donose porudžbine koje često odstupaju od očekivanja, ali upravo te “greške” donose radost gostima i pružaju važnu lekciju o razumevanju i toleranciji.

Inovativni pristup demenciji

Kreator ovog pop-ap restorana Širo Oguni inspiraciju je pronašao kroz susret s grupnom kućom u kojoj žive osobe s demencijom. U početku je imao predrasude o osobama s demencijom kao “zaboravnim” i “bespomoćnim”, ali ubrzo je shvatio da ti ljudi i dalje mogu živeti ispunjeno – kuvaju, kupuju i obavljaju svakodnevne aktivnosti. Njegova ideja bila je da stvori mesto gde će njihova radost i energija biti u fokusu, a ne simptomi demencije.

Profimedia

 

Radost grešaka i prihvatanje razlika

“Restoran pogrešnih porudžbina” funkcioniše kao i svaki drugi restoran, osim što se od gostiju traži da prihvate sve što im bude posluženo. Jedan primer je kada je Oguni, umesto odreska, dobio tanjir gyoze. S obzirom na okruženje, njegova reakcija bila je opuštena: „Zašto pravimo problem od ovakvih razlika?“ Ta vrsta tolerancije omogućava gostima da iskuse posebno opuštenu i radosnu atmosferu.

 

 

Interakcija s dementnim osobama

U ovom restoranu greške nisu bitne. Jedna starija konobarica može povesti goste do stola, a zatim sesti sa njima, dok druga služi kafu sa slamkom, stvarajući toplu interakciju. Gosti pomažu konobaru da okrene veliki mlin za biber i uz povike “Uspeli smo!” a svi se smeju. Ovakvi momenti stvaraju iskrenu povezanost i brišu distancu između gostiju i osoblja sa demencijom. Oguni ističe: “Restoran se ne odnosi na to da li su porudžbine ispravne ili ne, već na interakciju i čovekoljublje.“

Oguni je isprva brinuo da bi restoran mogao izazvati kritike, ali reakcije su bile neočekivano pozitivne. Gosti su dirnuti radošću osoblja, a neki dobijaju inspiraciju i osećaj hrabrosti. Osoblje sa demencijom takođe oseća ponos i samopouzdanje. Negativni stereotipi o demenciji preobraženi su u radosno iskustvo.

 

 

Japan koji pruža toplinu i razumevanje

Oguni naglašava da demencija nije ono što osoba jeste – to je samo deo nje. Ljudi su mnogo više od svojih dijagnoza i kroz toleranciju možemo stvoriti društvo u kojem svi imaju svoje mesto. “U društvu koje neguje toplinu, gotovo sve se može prevazići”, kaže Oguni. Želi da Japan postane “toplo” mesto gde posetioci odlaze sa osmehom i svetlom u srcu.

Restoran Pogrešnih Porudžbina nije samo restoran, već simbol empatije i humanosti koji inspiriše i promoviše razumevanje u društvu koje postaje sve starije.

BONUS VIDEO:

Instalirajte našu iOS ili
android aplikaciju –

24sedam
Vest koja vredi

Pratite nas na društvenim mrežama

InfoPuls-podeljeno sa ⮕ IZVOR

#Restoran #Japanu #zapošljava #konobare #demencijom

POVEZANI ČLANCI

Najnovija ažuriranja