Pripreme za novi model “fijata” koji će se proizvoditi u Kragujevcu uveliko traju, stvari počinju da se zahuktavaju, a očekivanja su velika. Posle dvonedeljnog kolektivnog zimskog odmora, 500 zaposlenih u Stelantisovoj fabrici u Kragujevcu, vratili su se na posao, a “pojačala” ih je i grupa radnika koja je bila na privremenom radu u fabrici automobila u Poljskoj.
U kragujevačku fabriku se vratilo oko 25 radnika kojima je istekao 11-mesečni radni angažman u Stelantisovoj fabrici u gradu Tihi u Poljskoj.
Prema rečima predsednika Samostalnog sindikata fabrike automobila u Kragujevcu Saše Đorđevića, najkasnije do jula ove godine u Kragujevac će se vratiti i više od 100 radnika koji se nalaze na privremenom radu u fabrici automobila u Trnavi, u Slovačkoj. Ovi radnici su u Slovačkoj od 2022. godine, jer su prihvatili ponudu tadašnjeg poslodavca, “fijata”, da rade u slovačkoj fabrici, dok u Kragujevcu ne počne proizvodnja električnog vozila.
foto: Shutterstock
Đorđević je izrazio uverenje da će se i oni priključiti radnicima u Kragujevcu koja se uveliko sprema za početak serijske proizvodnje novog električnog automobila koja se očekuje u trećem kvartalu 2024. godine. On ističe da je i njihovo iskustvo u radu kao i sa obukama u “fijatovim” fabrikama u Slovačkoj i Poljskoj veoma značajno, jer se u tim fabrikama već proizvode električni automobili.
Đorđević je rekao da su u novoj godini nastavljene intenzivne pripreme za početak proizvodnje novog električnog automobila, kao i da su za radnike organizovane obuke u zemlji i inostranstvu. On nije hteo da iznosi detalje, ali je kazao da su, na primer, “nestale” linije za hladnjak i auspuh, kojih nema kod električnog vozila, a drugačija je i linija za motore.
Đorđević je naveo da je fabrika svakoga dana puna radnika iz brojnih kompanija koje su angažovane na opremanju kapaciteta za novi proizvodni ciklus.
Kako je krajem prošle godine saopštila kompanija Stelantis, u Kragujevcu će se u 2024. proizvoditi nova generacija električnih vozila. Neki mediji su preneli da je reč o novoj “pandi hibrid” koja bi trebalo da košta oko 15.000 evra i električnoj čija cena bi trebalo da bude oko 20.000 evra.
(Kurir.rs/ Autoblog)
Kurir
#Brojimo #sitno #električnog #šumadinca