Otvoren prvi INKLUZIVNI Starbaks kafić: Evo koje novine je uveo za kupce
Starbaks je otvorio svoj prvi kafić dizajniran da kupcima sa invaliditetom pruži „bolje iskustvo u prodavnici“, objavila je kompanija u saopštenju za javnost.
Potez je deo šire inicijative za inkluzivnost koju je Starbaks preduzeo kako bi dizajnirao objekte za prodaju koje su prohodni za sve kupce. Svaki kafić koji bude renoviran ili otvoren u budućnosti počeće da primenjuje ,,Okvir za inkluzivne prostore“ kompanije, navedeno je u saopštenju.
Kupci koji posećuju nove prodavnice primetiće prijatnije unutrašnje osvetljenje koje „smanjuje odsjaj i pozadinsko osvetljenje“, što olakšava ljudima da čitaju meni ili ključne informacije u prodavnici, prema Starbaksu.
Dizajn prodavnice će takođe uzeti u obzir akustiku korišćenjem materijala koji minimiziraju pozadinsku buku ili odjeke, što bi moglo da poremeti ljude koji koriste slušne aparate.
Kupci sa različitim potrebama
Poslednjih godina, veliki broj prodavaca je počeo da razmatra iskustva kupaca sa različitim potrebama. Ovu svest je delimično pojačala pandemija Covid-19. Suočeni sa smernicama za socijalno distanciranje, neki prodavci su napravili određene rasporede, obično rano ujutru, kada su imunokompromitovani, stariji i invalidi mogli da kupuju u manjoj gužvi.
„Pandemija je podstakla mnoge trgovce da razmišljaju o inkluzivnijim maloprodajnim prostorima. Rast isporuke i preuzimanja namirnica su takođe element inkluzivne maloprodaje, i mislim da je više prodavaca uložilo u ove vrste programa od pandemije“, rekla je Marija Taun, predsednica i izvršna direktorka Američkog udruženja osoba sa invaliditetom, piše CNN.
Prilagođavanje potrebama osobama sa invaliditetom
U skorije vreme, neka preduzeća su postavila protokole i funkcije koje pomažu u inkluziji svih kupaca.
U novembru, prodavnica Walmart je počela da primenjuje radno vreme koje je prilagođeno, između 8 i 10 ujutru, kada bi se na TV-u u prodavnici pojavila statična slika, muzika bi bila isključena, a svetla prigušena. Prodavac je rekao da su ove promene pokušaj da se više uključe kupci i zaposleni sa invaliditetom.
Osim obraćanja pažnje na ambijent, Starbaks je rekao da će nove prodavnice olakšati funkcionisanje u prednjem delu prodavnice sa novom „pokretnom stazom“ koja olakšava kupcima u invalidskim kolicima da obilaze prodavnice.
Pultovi na kojima se stavljaju kafa i hrana za preuzimanje takođe će biti spušteni kako bi se „prilagodio pristup invalidskim kolicima i podržala bolja komunikacija“ između radnika i kupaca, saopštila je kompanija.
Ostale promene uključuju novi registar koji ima prenosivo, podesivo postolje, slike hrane i pića, kao i glasovnu pomoć i funkcije za uvećanje ekrana.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay, Unsplash
#Evo #koje #novine #uveo #kupce