Šapić: Neke od linija gradskog prevoza biće prepuštene privatnicima, pojačana kaznena politika
Predsednik Privremenog organa grada Beograda Aleksandar Šapić izjavio je danas da će neke od linija gradskog prevoza na potezima od „100“ do „700“ biti prepuštene privatnim prevoznicima, navodeći da je pooštrena kaznena politika i kontrola tih privatnika kojima je u prethodnom periodu izdat veliki broj kazni.
„Šta briga nekog Beograđanina da li je autobus privatni ili nije. Mi smo procenili da, ukoliko privatnici žele da nastave da rade sa nama, moraju da ulože više srestava i mi ćemo ih usloviti da moraju da kupe nove autobuse, jer zašto bi samo mi (Grad Beograd) kupovali nove“, rekao je Šapić novinarima tokom obilaska radova na rekonstrukciji Trga Nikole Pašića.
Nije mogao da precizira koji će biti tačan broj linija koji će biti predat privatnicima, dodajući da je odluka doneta, između ostalog, za linije za koje GSP nema kapaciteta, ali da je ona prvenstveno doneta zbog poboljšanja javnog prevoza i povećanja investicija.
Šapić: Privatnicima ističu ugovori
Šapić je dodao da mnogim privatnicima ističu desetogodišnji ugovori, i da će Grad upravo novim ugovorima tražiti da oni povećaju svoje investicije. Naveo je i da je pre nekoliko meseci pooštrena kaznena politika i da je privatnicima napisan veći broj kazni tokom leta, nego u prethodnih 10 godina.
„Kažnjavamo ih, kontrolišemo ih svako jutro, autobusi su čistiji, podigli smo taj nivo higijene unutra. U međuvremenu nam je stigao i novi GPS sistem za kontrolu tih linija, jer se svašta tu radilo. Ne samo privatnici, nego i naš GSP“, kazao je on.
Upitan da li ga brine da će privatnici ponoviti različita kršenja ugovora i probleme na koje je upravo on ukazivao i da li Grad sada ima više poverenja u iste te privatnike kada im daje više posla, Šapić je kazao da im „ne veruju ništa“ i da je zbog toga pooštrena kaznena politika.
„Jesam li ja rekao da ćemo mi njima da verujemo, ili sam rekao da ih kažnjavamo. Njih možemo da kažnjavamo, ovim našima ne možemo ništa. O ovim našima možemo samo da plačemo. Kako da kaznim sam sebe? Grad Beograd da kazni sam sebe? A ovoga mogu da kaznim ozbiljno“, rekao je Šapić.
Prema njegovim rečima, GSP ima i problem jer nedostaju vozači, pa neki od njih rade i šest dana nedeljno, a prepuštanje dela linija privatnicima će to rasteretiti.
„GSP bi zadržao dobar deo linija, pre svega u centru, a čitav javni prevoz bi naravno funkcionisao bolje. Privatni prevoz bi funkcionisao bolje, dobili bi nove autobuse koji će biti uslovljeni, a sistem kontrole i sistem kažnjavanja i nadzora pojačavamo svakim danom. Mislim da je to dobar put u oporavak gradskog prevoza“, kazao je Šapić.
Sve je, kako je dodao, u cilju njegove ranije najave da za dve godine u Beogradu ne bude nijedan autobus stariji od tri godine.
„Gde god mi ne možemo, a neko od privatnika je spreman da uloži, da kupi autobuse i poštuje naša nova pravila koja smo uveli, će biti dobrodošao“, rekao je predsednik Privremenog organa Beograda.
Izvor: BIZLife
Foto: BETAPHOTO/MILOS MISKOV/DS
#Neke #linija #gradskog #prevoza #biće #prepuštene #privatnicima #pojačana #kaznena #politika