Zašto plan za udvostručenje brzine e-bicikle mnogo plaši Britance?
Plan Vlade Velike Britanije da udvostruči maksimalnu zakonsku brzinu e-bicikala izazvao je upozorenja da bi to moglo da poveća rizik od eksplozija baterija i drugih opasnosti.
Odeljenje za saobraćaj se konsultuje o predlozima koji bi takođe omogućili da se e-bicikli, koji ne zahtevaju upotrebu pedala, kreću mnogo brže.
Vlada je saopštila da želi da vožnju e-bicikala učini privlačnijom. Međutim, kritičari su rekli da planovi predstavljaju bezbednosne rizike.
U Londonu je 2023. godine bilo više požara izazvanih e-biciklima i e-skuterima nego bilo koje prethodne godine.
Londonska vatrogasna brigada saopštila je da podržava zeleni transport, ali je eksplozije litijumskih baterija opisala kao „najbrže rastući trend požara u Londonu“.
„Rizik od ozbiljnijih eksplozija zbog ovih snažnijih modela, koje najavljuju, i te kako zabrinjava“, rekao je pomoćnik komesara za protivpožarnu bezbednost, Čarli Pagzli, prenosi BBC.
Velika Britanija: Bum e-bicikala
Grupa za kampanju Electrical Safety First je rekla: „Nestandardne baterije za e-bicikle već izazivaju razorne eksplozije širom zemlje.“
Poslanici bi trebalo da se usredsrede na to da sadašnje baterije budu bezbedne, dodala je.
Trenutno motori e-bicikala ne smeju da prelaze 250 vati. Vlada želi da to poveća na 500 vati u Engleskoj, Škotskoj i Velsu.
Takođe su dati saveti o povećanju maksimalne brzine na e-biciklima. Moći će da voze brzinom od 15,5 milja na sat, a do sada su mogli 3,73 milja na sat.
U svom konsultativnom dokumentu, vlada je priznala da veće brzine i veća snaga mogu povećati rizike na putu, uključujući i sudare.
Vlada je rekla da bi povećanje snage e-bicikala moglo da doprinese smanjenju gužvi i zagađenja vazduha, dok bi vožnju učinila lakšom i primamljivijom za ljude.
Baterije i infrastruktura kao problem
Ali Volt, koji proizvodi e-bicikle, rekao je da će plan za povećanje snage „privući nesigurne baterije i potencijalno podstaći korisnike da ih diraju“.
Generalni direktor Volta Džejms Metkalf rekao je da zakonodavci „nisu uspeli da razumeju šta njihovoj industriji zaista treba“.
Naša infrastruktura je ta koja zaostaje, a ne tehnologija u e-biciklima. Ministri treba da preduzmu mere za izgradnju više biciklističkih staza i povećanje podsticaja za održivi transport“, rekao je on.
Grupa za kampanju ,,Cycling UK“ rekla je da je glavni razlog zašto više ljudi ne vozi bicikl taj što se ne osećaju bezbedno na putevima.
Upozoreno je da predlozi predstavljaju ,,ogromnu opasnost po bezbednost pešaka i drugih koji voze bicikle“.
Velika briga zbog bezbednosti
Tri osobe su poginule u Londonu prošle godine u požarima za koje se smatra da su izazvale litijumske baterije za e-bicikle.
Rizik od požara na e-biciklima bio je u centru pažnje poslednjih nedelja, a jedan vozač koji radi dostavu rekao je za Bi-Bi-Si da će, zbog visoke cene pouzdanih e-bicikala, ljudi kupovati „jeftinije, manje pouzdane i često bicikle sa lošijim baterijama”.
Biciklističko udruženje, koje predstavlja biciklističku industriju Velike Britanije, takođe je iskazalo zabrinutost. Oni se plaše da bi promene mogle da dovedu do poziva na propise koji su ,,slični mopedu“ – kao što su obavezno osiguranje, registracija i kacige – što bi moglo učiniti e-bicikle „značajno manje privlačnim“ ljudima.
Vlada je rekla da će koristiti svaku povratnu informaciju koju dobije kroz konsultacije da razmotri kako da ublaži rizike.
Portparol vlade je rekao: „Pokrećemo ove konsultacije da bismo prikupili stavove o tome kako možemo bezbedno da povećamo snagu za određene korisnike, uključujući one koji imaju problema sa mobilnošću i operatere e-cargo bicikala. Bezbednost je uvek u srcu bilo koje odluke donete oko e -bicikli, a rezultati konsultacija će biti objavljeni.“
Konsultacije će se završiti 25. aprila 2024. godine.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash, AP Photo/Matt Dunham
#Zašto #plan #udvostručenje #brzine #ebicikle #mnogo #plaši #Britance