Junajted Grupa već pet godina sa istim porukama napada Telekom, a mi smo neprestano sve jači i jači.
Sledeće godine biće svima jasno da je Telekom Srbija apsolutni pobednik komercijalne bitke i ko je prodao antenske stubove da bi preživeo zimu, a ko je to planski uradio da bi se dalje razvijao.
Ovo je danas poručio generalni direktor Telekoma Vladimir Lučić reagujući na nove napade na najuspešniju srpsku kompaniju preko medija u vlasništvu konkurentske Junajted Grupe.
– Svi napadi na nas kreću iz jednog centra, sa jedne adrese, a to je Junajted Grupa, Pritom, prava je misterija koja je uopšte njihova prava adresa, jer kada smo pokretali dva sudska procesa, u Srbiji i Švajcarskoj, prvo je trebalo odgonetnuti pod koju jurisdikciju uopšte spadaju, ispalo je da su sa Sejšela – rekao je Lučić za TV Happy.
Mnogo veći problem je ipak ponašanje pomenute grupacije i njenih medija, suprotno svakoj međunarodnoj praksi.
– Napadi na Telekom sa medija u njihovom vlasništvu praktično su svakodnevni već pet godina. Između ostalog, samo u poslednjih šest meseci imali su dva dokumentarna filma o Telekomu, uz konstante priloge na portalima i u redovnim TV emisijama. To je flagrantna zloupotreba dominantnog položaja, s obzirom na to da njihov operater ima 40 odsto tržišnog učešća. Zamislite da bilo gde u Evropi neka kompanija, na primer neka banka, napravi dva svoja TV kanala i da preko njih neprestano napada konkurenciju. Takve primere ne možete naći sigurno bilo gde u Evropi, možda ni u svetu, ni u jednoj privrednoj grani – upozorio je Vladimir Lučić.
Ono što je posebno zanimljivo jeste ponašanje analitičara koje mediji Junajted Grupe koriste za napade na Telekom.
– Po pravilu nas njihovi sagovornici, analitičari, stručnjaci, prozivaju za stvari koje najviše smetaju Junajted Grupi, iste poruke i šalju, koriste isti rečnik. Ono što najviše smeta našoj konkurenciji sagovornici njenih medija izgovaraju. A već pet godina to su iste priče i iste laži. Takođe, oni koji analiziraju rezultate Telekoma napadaju nas u organizaciji kompanije koja nikada nije poslovala pozitivno. SBB je založen za dug, to piše i u registru APR, Junajted Grupa ima akumuliran gubitak od preko 800 miliona evra, za poslednjih nekoliko godina povećali su zaduženost za više od 5 milijardi evra. Uz sve to, njihov osnovni biznis model su takozvane poreske optimizacije, da ne plaćaju poreze i druge dažbine u Srbiji.
Prvi čovek Telekoma apsolutno je siguran da će se u 2024. pokazati puna snaga kompanije koju predvodi.
– Najnovija kampanja protiv nas odnosi se na prodaju antenskih stubova, što je sama Junajted Grupa uradila pre pola godine. Njihova direktorka tada je rekla da je to vrhunski posao u skladu sa evropskim i svetskim trendovima. Pokazaće se istina, ko je prodao stubove da nekako preživi zimu, što govore za nas u svojim emisijama, a ko je planski to uradio sada kako bi se dalje razvijao. Takođe, dobićemo i objavićemo naš međunarodni kreditni rejting, kao najbolji znak poslovnog stanja neke kompanije, koji će da urade dve najveće svetske agencije, i siguran sam da će biti višestruko bolji od konkurenata. S obzirom na to da se sledeće godine širimo na Ameriku, da ćemo punom snagom da radimo u Nemačkoj i Turskoj, da ćemo imati i značajno veći broj korisnika u zemljama regiona, pokazaće se u 2024. ko je u pravu, oni koji pet godina ponavljaju istu priču ili mi – jasan je Lučić.
Nebrojeni su primeri dvostrukih standarda u kampanji protiv Telekoma. Na primer, operater SBB već pet godina ne plaća korišćenje preko 100.000 stubova Elektrodistribucije, koristeći sudski spor koji imaju, a to im je ključna infrastruktura za dolazak do korisnika. Isto kao što su se u nekom ranijem periodu razvijali korišćenjem infrastrukture Telekoma.
– Napadaju nas za kupovinu Kopernikusa iz 2018, koji je bio drugi po veličini operater u zemlji, posle SBB, i čak u boljem tehnološkom stanju od njih, s obzirom na to da je u najvećoj meri bio digitalizovan. U isto vreme dogodila se prodaja većinskog vlasništva u Junajted Grupi, kada ih je fond BC Partners kupio za 2,5 milijarde evra, gde je procenjeno da SBB ima vrednost od preko milijardu evra. Po kojoj logici drugi po veličini kablovski operater nije vredeo ako je SBB toliko vredeo. Po kojoj logici njihovi analitičari govore da smo mi pretplatili kupovinu, a da su BC Partners platili realnu cenu – upozorio je Lučić.
I to nije sve. Najuspešnija srpska kompanija trpi napade da je zapravo neuspešna.
– Od sredine 2019. do danas stalno tvrde da smo prezaduženi, da uzimamo kredite kako bismo isplatili plate, da propadamo, jedno te isto. A mi smo u te četiri godine izgradili optičku mrežu, mobilnu mrežu, preuzeli niz TV kanala, uzeli najbolje medijske sadržaje, proširili se u celom regionu i na dijasporu, prema istraživanjima rađenim u Hrvatskoj najveća smo i poslovno najuspešnija kompanija u našoj industriji na području cele bivše Jugoslavije. Pritom, najuglednije međunarodne finansijske institucije postale su najbolji partneri Telekoma Srbija. Dobijamo desetogodišnje kredite sa 3,5 godine grejs perioda i bez ikakvih garancija. A kada vam najprestižnije banke, poput Bank of Amerika, daju sredstva ne tražeći garancije, oni maksimalno detaljno analiziraju kakav biznis plan imate, kakvo su vam finansijsko stanje i strategija i perspektiva razvoja. Telekom uživa ogromno poverenje najuglednijih svetskih i evropskih finansijskih institucija i po tome smo jedinstveni u celom regionu – naglasio je Vladimir Lučić.
Za to vreme, Telekom obara sve rekorde po rastu prihoda i broja novih korisnika, kao i po operativnoj dobiti, a zaposleni u kompaniji imaju nikada veće plate.
Jedan od najdrastičnijih primera kampanje lažnih vesti protiv Telekoma Srbija, koju je organizovala i preko svojih medija vodila Junajted Grupa, dogodio se ove jeseni, povodom usvajanja novih medijskih zakona.
– Pune tri nedelje iz dana u dan, sa po najmanje tri priloga dnevno, a nekada i sa preko dvadeset, njihovi mediji su napadali Telekom. Kreirali su lažnu sliku da je u vezi sa medijskim zakonima najvažniji Telekom, da je najveći problem to što nam ostaje pravo na osnivanje medija i čak da će to biti problem za pridruživanje Srbije EU jer je Brisel, navodno, žestoko protiv toga. Po usvajanju zakona ispostavilo se da nikakav problem ne postoji, Evropska komisija i Ursula fon der Lajen lično su pohvalili zakonska rešenja. Niko od onih koji donose odluke u Briselu nije imao ništa protiv da Telekom nastavi da bude vlasnik medija, što smo već punih 12 godina – objasnio je Lučić.
Kako je najavio, u cilju maksimalne transparentnosti, isto kao sa kreditnim rejtingom, Telekom će ove godine dobiti i javno objaviti međunarodni “odit” medija u njegovom vlasništvu, od Arena Sport do Euronjuz Srbija i Blumberg Adrija, reviziju njihovih finansija i uređivačkih politika i izveštavanja.
Poseban aspekt napada na Telekom Srbija je politički.
– Apsolutno je jasno da oni koji u Junajted Grupi imaju manjinski vlasnički udeo, ali njome faktički upravljaju, imaju velike političke ambicije. Tu im je glavni cilj da sruše predsednika Vučića. Hoće da dođu do vlasti korišćenjem pozicije kablovskog operatera i vlasnika medija, a smatraju da im je Telekom tu glavna smetnja. Komercijalnu bitku prebacili su na politički teren, zbog svojih političkih strasti, umesto da rade na zadovoljstvu korisnika, na uslugama i uslovima koje pružaju ljudima – zaključio je Vladimir Lučić.
#Gubitnik #gubitaš #objavio #rat #Telekomu #Lučić #Junajted #Grupa #ima #akumuliran #gubitak #preko #miliona #evra